Gå til innhold

Noen som skal på tidlig privat ultralyd for å se hjertet slå?


Marihøna73

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg har lyst til å få det bekreftet. Har lite symptomer bortsett fra 3 positive gravitester samt er litt mer trøtt og uggen enn vanlig...tror jeg..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det helt likt deg. Spiser og går på do veldig offte å tisser, og vondt i korsryggen. Men det har fremdeles IKKE gådd opp for meg ennda at jeg har noe lite som vokser i magen min :o

Så onsdag skal jeg på første UL, vet ikke om jeg får se på skjerm siden det er så tidlig, men skal værtfall få vite hvor langt jeg er på vei, for det vet jeg ikke. Er vell mellom 5-7 uke eller no slikt :)

Det kan jo du også gjøre, du bare snakker med legen din, at du er "nervøs" og vil vite at alt går som det skal ? hehe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal :-) går og venter på brev fra sykehuset, legen sendte forespørsel, ang tidlig ul og albyl e, fordi jeg har mistet mer enn en gang før..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ultralyd og så det lille hjerte slo. Var 7+1 dag. Alt ble mye mer virkelig. Håper bare det er et sterkt, godt hjerte og at den lille bønna vokser og blir STOR :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du vite noe mer ? er det egentlig noen ting de kan se som kan tyde på at det vil gå bra så tidlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan man gjøre det privat?

Det hadde vært utrolig fint å få "se" at det er virkelig. De sju positive graviditetstestene hjelper egentlig ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal :-) Var på tidlig UL med førstemann også, da gikk jeg i uke 10 og det var lett å se at det var et bittelite menneske der inni- veldig deilig og rar følelse og tipper det blir like fantastisk denne gangen. Tror jeg skal gå når jeg er rundt 8 uker...så om ca 3 uker tenker jeg :-)

 

Men ang sykdommer og sånt så er det ofte for tidlig å se..dessverre...men venter man til uke 12 ca så kan man ofte oppdage mer..da kan man i enkelte tilfeller også se kjønnet fikk jeg høre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal definitivt denne gangen! Vi mistet vår nr.3 i 12.uke for ca 9 uker siden, magefølelsen den gangen var aldri god, men det var ikke før blødningene oppstod at mistanken ble bekreftet etter videre undersøkelser. Da hadde vår lille spire gått til grunne tidlig i sv.skapet så det var ikke annet enn morkake å se der inne. Ble heldigvis gravid etter 1.syklus etter abort og har bestemt meg for å dra på ultralyd om en 3-5 uker, da er jeg mellom 8-10 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege ga meg henvisning til dette helt uoppfordret. For å ta celleprøve og sjekke fostersekkens plassering står det på henvisningen.

 

Var på dette sist og. Både uke 8 og 12.

 

Har hatt en MA tidligere og da så jeg hjerteslag uke 9 men uke 11 var det ikke mere liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme situasjon som deg. Har hatt to spontanaborter det siste året, i 3 mnd sist. Skal på ultralyd om 10 dager, og gruegleder meg veldig. Er så redd for at det skal bli som sist jeg var på ultralyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 2 tester hjemme forrige helg, en fredag og en lørdag, og begge var positive. Jeg ble temmelig sjokkert, og ringte lege tidlig mandags morgen, og fikk komme inn på formiddagen. Der fikk jeg bekreftet graviditeten (av annet enn "hjemmetest")

Onsdag var jeg på UL =) Fikk da vite at jeg var 5+2 uker.

Dro pga at jeg har hatt veldig uregelmessig menstrasjon, så det var greit å kunne stadfeste hvor langt jeg er på vei.

Er veldig glad for at jeg gjorde det, alt ble mye mer "virkelig", og jeg slapper mer av nå enn hva jeg tror jeg hadde gjort uten UL.

Kostet en del å gå til privat klinikk for å få UL, men jeg synes absolutt det var verdt d!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestilt time til tidlig ul nå, på torsdag 2.sept kl 13- gleder og gruer meg...håper bare jeg ser et bankende hjerte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL igår(privat). Var så glad å se den lille hjertet slo. Fosteret målt 30,5mm og legen sa alt så bra ut. Jeg gikk hjem og så begynt jeg å blø ca kl 21. Det kommer fortsatt litt blø. Fikk henvisning fra legen til gyn, men han sa jeg bør vente en dag eller 2 å få se om blødning stopper. Har ikke smerter men er beskymret. Legen sa 50/50. Skal bestille gyn time for Torsdagen. Nå må jeg bare krysser fingerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...