Gå til innhold

vurderer omskolering (dårlig rygg)? andre her som omskolerer seg, eller vet mye om omskolering?


snutemamma

Anbefalte innlegg

Jeg har helt siden jeg var ungdom vært plaget med ryggen, men det siste året har plagene forverret seg. Jeg er barne og ungdomsarbeider og jobber som assistent på en skole. i jobben min står jeg veldig mye og sitter lite, og dette takler ryggen min ikke. jeg har vært i møte med sosionom og hun ba meg vurdere om jeg kanskje burde skifte yrke. Jeg har aldri tenkt på det før.....¨nå skal jeg på rehabilitering, og jobben min kommer nok til å være et tema.

 

Jeg hadde kraftig bekkenløsning i siste svangerskap, så bekkenet mitt er helt håpløst + at det er funnet flere dehydrerte puter mellom virvlene, 2 nærliggende prolapser og slitasje. jeg har konstant smerter, og har store problemer med å gjøre vanlig husarbeid og fungere normalt hjemme.

 

så jeg lurer på hvordan foregår omskolering? andre som har det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du mener omskolering gjennom NAV så er det arbeidsavklaringspenger (AAP), da søker du med en legeerklæring fra legen din, også vurderer nav arbeidsevne, muligheter i fremtiden osv. Om de finner ut at det er hensiktsmessig med omskolering så kan du få støtte til det, men det må være en utdanning som er hensiktsmessig i forhold til helseproblemene dine. Du må være over 26år for å få det innvilget.. Jeg kan endel om det, satte meg mye inn i regelverket osv da jeg søkte, men fikk dessverre avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da skal det sikkert mye til før enn får det, men alternativet er nok at jeg kommer til å bli mye sykmeldt fremover fordi det er vanskelig å tilrettelegge.

 

blir spennende å se hva som skjer.....det gjør jo ikke noe å søke heller, men hvor mye får enn i måneden? er det en viss prosent av lønna, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider