Gå til innhold

lønnslipp? noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva betyr: Trekk mndlønn under ferie (30/26)

takk for svar..

Videoannonse
Annonse
Gjest thricane
Skrevet

det betyr at du er trukket for 5 uker ferie. 26 er antall dager i en mnd når man regner 6 dagersuke. 30 er antall feriedager hvis du har 5 uker med 6 arbeidsdagerdager pr uke.

Skrevet

jah men jeg er ansatt med en 4 % stilling. altså jobber jeg hver 3. helg. å har kun jobba extra litt i sommer. så jeg har jo ikke noe ferie.. blir ikke det feil at de skal trekke meg det da?

Gjest thricane
Skrevet

du skal jo kun trekkes for ferie som du har betalt, hvis du skjønner? et eks: jeg har fastlønn og trekkes for ferie i juni mot feriepengene, deretter avvikler jeg ferie ellers i året og har da betalt ferie. hvis ikke du har betalt ferie, skal du ikke trekkes for noe.

Skrevet

nei jeg har ikke ferie i det hele tatt.. jobber kun hver 3 lørdag så da har jeg ikke rett på ferie. må nesten spørre sjefen hva det er for noe. de har trukket meg 900 kr både juli og august lønna. har ikke sjekket juni lønnslippen enda, men det blir jo litt når jeg jobber så lite som jeg gjør..

Skrevet

Har du timeslønn eller fastlønn?

Skrevet

jeg har vel timeslønn? siden jeg jobber hver 3 helg så blir det jo ofte at jeg jobber ekstra vakter andre helger/dager.. har fast timebetaling oxo får jeg forskjellig lønn ut i fra hvor mye jeg har jobbet iløpet av mnd. :D

Skrevet

Jeg synes det er rart hvis du skal trekkes for ferie i august og ihvertfall hvis du har timelønn.

Vet at det er mange steder man tilbakeholder lønna den måneden som feriepengene blir utbetalt også får man den utbetalt måneden etter. Hvis du har fastlønn for de 4% som du jobber så kan det være noe i forhold til det, men kan ikke si jeg skjønner det. Jeg ville spurt lønningskontoret eller sjefen din

Skrevet

ja jeg får høre med dem. forsto fint lite når jeg oppdaga det på lønnslippen.. men takk for svar.. :D forstår meg ikke helt på alt det som står på den lønnslippen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...