Gå til innhold

Hvem bør vi velge som faddere???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så i tvil om hvem vi bør velge som faddere. Jeg er en person som virkelig ønsker å følge hjertet! Dvs min far, bror, barnefars mor og vår gode og snille nabo/venninne. Hun er en fantastisk dame! Men jeg kjenner familiene så godt etter hvert at jeg vet at dette vil by på litt sjalusi. Hans søster er veldig dominerende. Hun er også en sterkt troende kristen, og vil se på seg selv som en selvsagt fadder for barnet. Vi begge er litt lei alle rådene hennes. Først var det feil at vi bodde sammen uten å vere gift, så var det feil å få barn uten å vere gift. Så nå blir hun garantert veldig skuffet over å sansynlig vis ikke bli valgt til fadder! Blir litt sprø av dette her, min mann er enig med meg, men er litt kjappere med å bestemme seg, han sier dama får bare sutre.... Jeg tenker på henne som sikkert blir veldig skuffet, og innerst inne så kan jeg nok sikkert tilgi henne. Synest dette er veldig vanskelig! Noen som har noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det høres nesten ut som du har et luksusproblem, for mange sliter med det motsatte, at de har vanskelig for å finne faddere som virkelig bryr seg.

Kunne det være en idé å spørre søstera til broren din om hun vil være fadder til neste barn - så har hun noe å se fram til ? ? !

Det går nok greit bare dere får sjanse til å prate ut med henne, og du viser den gode holdningen du har til å prøve å ikke lage for mye ståk ut av at hun har vært så masete.

Lykke til med dåpsdagen iallfall!!

Skrevet

vi løste et lignende problem med Våre søsken, med at vi valgte kun utenfor familien. de er jo allerede NOE til barna, Tante og Onkel, Bestemor osv.. alle godtok dette da det ble likt. hadde vi bare unngått den ene så hadde d nok gått galt...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tenker at det er naturlig å finne faddere som bryr seg om barnet og som man forventer at barnet vil ha god kontakt med i framtiden.

Ellers er det jo andre hensyn å ta selvfølgelig, som for eksempel at det er unaturlig å bare velge faddere fra familien til den ene av foreldrene osv. Men det kommer jo veldig an på familieforholdene.

Det kommer også veldig an på hva man mener en fadder er. For oss har det vært viktig å ha kristne faddere. Vi har ønsket faddere som har tett kontakt med barnet og som kan be for barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...