Gå til innhold

Sååå SKUFFA over jordmoren!!!


smaajento2

Anbefalte innlegg

dag skulle jeg til min 2 kontroll til jordmor, og hadde gledet meg til dette..

Hun starter med ett stort gjesp, før hun spør meg om hvordan det har gått å vordan det gikk...

Jeg svarer ærlig at det har gått greit å går greit, men at jeg syns det har vært slitsom å gått med urv infeksjoner helle sommeren, og at jeg eg litt lei av denne kvalmen som ikke vil gi seg... jeg forteller også at jeg har mye kynnere å at disse også er vonde (trodde dette var viktig å få med siden jeg har fåretatt 2 koniseringer av livmorhalsen før graviditeten oppsto, siden jeg har sjangse for å føde før tiden)

Så ser jordmoren surt på meg å spør om jeg i det heletatt trives med å være gravid? ble helt paff jeg.....klarte bare si: eh ja... å etterpå klarte jeg ikkje snakke noe særlig mer med henne.... hadde en hel liste med spørsmål om ting å tang, men vågde ikke "klage" eller spør om mer...

 

Skal man ikke være Ærlig med jordmoren sin da? å si ting som de er?

 

vi har en datter på 2 år og 4 mnd fra før, å da jeg sa at jeg var en del trøtt, så sier jordmoren:

-ja, nå har dere jo valgt å få to tettebarn, så du måtte jo bereine deg på å bli sliten... syns dette var meget frekt.... hva vet vel hun om oss... ikke var denne graviditeten planlagt, å ærligtalt så er faktisk dattera vår nesten 3 år når denne babyen kommer...

 

vi elsker denne babyen like mye selv om den ikke var planlagt å vi er unge (25 og 26 år), med jeg må da få lov til å være trøtt og sliten vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes fryktelig uprofesjonelt og lite empatisk ut av henne! Hadde jeg vært deg ville jeg a) skiftet jordmor eller B) kun gått til fastlegen min. Jeg er nå gravid med mitt tredje barn, og gikk til jordmor og fastlege under det første svangerskapet mitt. I mitt andre og nå mitt tredje går jeg ikke til jordmor. Grunnen til det er at jordmoren jeg støtte på oppførte seg mye på samme måte som hun du dessverre nå har blitt utsatt for. Ikke alle jordmødre er kjekke mennesker eller profesjonelle arbeidstakere, det er forskjell på dem som på resten av oss ute i arbeidslivet. Så råder deg som sagt til a) eller B) som nevnt ovenfor. Sjikane eller surmuling fra dem vi møter som fagfolk i løpet av et svangerskap kan vi godt klare oss uten - synes jeg!

Lykke til videre med graviditeten, håper du finner ut av hva du skal gjøre :)

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?! Dette hørtes rett og slett fryktelig ut. Så synd du måtte gjennom en slik opplevelse når du tydelig har nok å stri med fra før.

 

Jeg har ikke (heldigvis) hatt liknende opplevelse med min jordmor. Og hadde jeg vært deg, så hadde jeg helt klart sagt i fra om ikke direkte til henne, til helsestasjonen eller sykehuset hun tilhører, slik at flere ikke trenger å få den samme behandlingen! Slik trenger ikke modige, flinke gravide kvinner finne seg i å bli behandlet!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første synes jeg faktisk denne jordmoren opptrådte så uprofesjonelt ovenfor deg at du kunne klaget. Det å legge frem hvordan man har det til en fagperson og så få et sånt svar vitner om utrolig lite emapti og liten vilje til å faktisk yte hver enkelt gravid den servicen hun faktisk skal ha gjennom svangerskapsoppfølgingen.

 

Hva om legen hadde spurt en deprimert person om han i det hele tatt ønsket å leve?

 

Jeg ville heller ikke definert tre år mellom som to tette, men hun om det...

 

Bytt jordmor, du trenger ikke å møte henne dersom hun ikke gjør noe godt for deg.

 

Lykke til!

 

Ps, er også konisert og har fått vite at måten de har gjort det på de seneste årene reduserer risikoen for prematur fødsel, men dette er absolutt noe jordmoren din burde registrert.

 

Dersom du ikke ble henvist ved UL kan du ta kontakt med sykehuset du tilhører og høre om du skal følges opp. Det er en vurdering som blir gjort ved sykehuset i hvert enkelt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode råd og støtte dere.. det hjelper å høre fra andre at min reaksjon var rett og at jeg ikke har overreagert her....

Jeg får oppfølging med jevne mellomrom hos gynekolog ang koniseringen, så lurte på om han ville ta "jordmor kontrollene" fra nå av... jeg kommer vertfall ikke til å gå til denne jordmoren her flere ganger... !!!

 

PS:

hører egentlig til des 2010 gruppen, men har termin 30.12.10 så her kan det også bli januar baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...