Gå til innhold

Kake til 4 mnd gammel baby?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som har ei jente på 4 mnd, og da de var i bursdagsfeiringa til sønnen min på lørdag, så gav hun jenta si kake..! Det var riktignok bare en liten smak (ei t-skje eller to) men er ikke det LITT vel tidlig? Min fikk ikke smake på sånt før han var nærmere året.. Er jeg helt bortinatta når jeg sa hun godt kan vente litt til før hun får slikt? Hun så bare rart på meg og sa at det sikkert ikke gjorde noe å få smake litt..

Ehh..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er forskjell på å smake en liten smakebit og spise seg mett på det.

Hysterien lenge leve. Snuppa mi på 5 mnd får smake på diverse ting som jeg spiser. Da mener jeg SMAKE litt fra fingeren min. Gjør ingenting det. Og jeg er av den typen som ikke kommer til å gi barnet mitt godterier og slikt før hun vet selv hva det er.

Men 4 mnd er kanskje en mnd for tidlig kanskje?

Skrevet

Det gjør ingenting... barnet mitt fikk smake litt det også når det var rundt den alderen også. Er snakk om en teskje eller to.. slapp av.

Skrevet

Jo, syns deter alt for tidlig. Magene dere tåler ikke krem etc. så tidlig. Det er lenge til min baby på 4 mnd får smake noe sånt i hvert fall. Det eneste han får nå (utenom pupp) er en porsjon grøt på kvelden. Øker vel kanskje snart til to porsjoner, og kanskje han snart skal få smake på litt frukt/potetmos. Men kake får vente til 1- års dagen med ja.

Skrevet

Min gutt har bare fått morsmelk, og er nå 5 mnd'er.. Ikke noe kake her i gården nei.. Men vurderer å begynne med grøt på kveldene :)

Kake til en baby.. Er det virkelig nødvendig da?

Skrevet

Er selvsagt ikke nødvendig, men er helt sikker på at det ikke er skadelig for en baby å få smake. Hysteriske førstegangs;)

Skrevet

Så klart ikke nødvendig, men sanden barnet ditt kommer til å spise når hun leker ute er heller ikke nødvendig. La de få smake litt da herregud, er foskjell på å smake og å få kake til kvelds

Skrevet

I prinsippet er jeg enig med deg, min første fikk ikke smake kake før sin egen bursdag. Men med nr 2 har det ikke vært like lett, fikk nå smake det meste før hun nådde året. Men 4månder er litt tidlig, men ingen krise. Reagerer mer på de som lar babyer på 4månder drikke pepsi max...

Skrevet

Hæh? Pepsi??

Jeg tør så vidt å gi ungen grønnsakspuré (fra 4 mnd) tre dager før han er 4 mnd'er :P

Skrevet

Jeg lot ikke min første smake noe slikt før han hadde fylt ett, og tror nok jeg venter omtrent like lenge med denne. Tviler på at det er noe farlig med en liten smaksprøve da. Er ikke noen krise, er det vel?

Men jeg synes også at folk skal få ta avgjørelser som gjelder eget barn uten at folk skal drive og blande seg og starte innlegg på dib for å få folk til å være med på å rakke ned på venninna di, rose din fantastiske dømmekraft, spørre om kakeoppskrifter du kunne gi til ungen din, eller hva enn det var du ville oppnå med dette innlegget:)

Skrevet

Det er jo bevist, at barn som får smake litt på mat i tideligere aldere (rundt 4 månder) liker mer variert mat, og har lettere for å prøve nye ting, enn barn som kun får morsmelk/erstatning og grøt.

Så jeg holder med venninnen din, enda kake ikke står på listen over hva ungen her får smake.

Skrevet

Det jeg ville oppnå var reaksjonene til andre for å høre om jeg var helt på bærtur som reagerte på det på den måten jeg gjorde.

Fikk jeg ikke det fram i HI? Da beklager jeg. Men kakeoppskrifter? Er du frekk i kjeften kan du bare holde kjeft, jeg er ikke interessert i dumme blondiner som smiler, nikker og har forståelse for alle handlinger folk gjør her i verden. Jeg var ute etter meninger.

HI

Skrevet

Ja klart. Gi barna allergier ved å trøkke i den mat kroppen ikke er klar for.

Hadde noen gitt mitt barn kake i den alderen, så hadde de fått over ørene! Stakkars jente! Kan ikke tenke meg hor vondt hun har i magen nå..

Skrevet

Ja.. er særlig sannsynlig at barn får magevondt etter 1 eller 2 teskjeer med kake...

Dramaqueen?

Skrevet

Fikk selv smake på det meste i den alderen jeg også, mor lot alle oss ungene få smaksprøver, ingen av oss som sitter igjen med alergi pga det. Er forskjell på en liten smak, og det å få smake konstant!

Lurer på hvordan mødrene våre klarte seg før jeg, tyderligvis så mener mange her at de nermest skulle vært frat att ungene sine! Hysteri

Skrevet

Min mor ga meg nypeekstrakt, grøt, velling osv.. Ikke kake,pepsi, is og lignende. Babyer er ikke klar for kake når de er 4 mnd'er. Smaksprøve eller ikke. To t-skjeer er mye for en liten mage..

Skrevet

Egentlig tåpelig å gjøre, men folk får bare gjøre som de vil. Uopplyste folk har jo også unger:)

Kake til en på 4mnd, jaja, hun er jo mora så kan jo gi ungen hva hun vil. Det gjør ikke mora spesielt smart i mine øyne. Men så er jo jeg også "ernæringsnazi" og bruker ikke aldri sokker. Bruker naturlige erstattninger. Sukker, det er jo SÅ gammeldags, hehe!

Skrevet

Sukker er jo naturlig, brunt sukker vel og merke. Sokker bruker jeg for å ikke fryse ;)

Men er enige i det du sier, skulle bare erte deg litt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...