Gå til innhold

Dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har dere valgt å ha/ikke ha dåp?

og dere som ikke har dåp, har dere navnefest istedet? eller det noen som har valgt å bare ikke ha noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte å ha dåp til førstemann og kommer til å velge det også til nr 2. Jeg har et kristent livssyn, selv om jeg ikke identifiserer det med bibelen og alt det som det prekes om i kirken.

Dåpen for barnet blir jo mitt valg, men jeg håper begge mine unger selv kan velge bort videre "kontakt" med kirken hvis de føler det blir mer rett.

Her hos oss ser en jo at veldig mye bygger på tradisjoner, noe som selvfølgelig kan diskuteres om er "rette" grunner for dåp.

Skrevet

Som presten selv sa;

Det er mange som velger dåpen den dag i dag selv om de ikke er spesielt kristne av seg.

Hvis dere velger dåpen fordi det er en fin tradisjon, og ikke bare fordi det er en tradisjon, så er dere hjertelig velkomne.

Det er en fin tradisjon, og innerst inne håper jeg på et liv etter døden. Da er det best å være på "den sikre siden" når det gjelder sønnen min. Tar ingen sjangser der :P

Skrevet

Er ikke kristen så da ble det ingen dåp, vi så egentlig ingen grunn til å ha noen navne fest heller, vet noen gjør det for gavenes skyld, men det droppa vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...