jordbærsjokolade Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Skal til spania med datteren min som er superallergisk mot egg og all slags nøtter, spesiellt peanøtter og litt allergisk mot melk. Jeg vil ha med meg en lapp som jeg kan vise på restauranter, sånn at jeg slipper å snakke (utrolig) dårlig spansk. I tilfelle de ikke er så flinke i Englesk på en restaurant eller to:) kan du hjelpe meg?
2søtesmåh Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Egg = Huevos (huevo i entall) Nueces = nøtter (antar det er nøtter generelt, slik at det klarer seg.For også der er det ulike navn p åmandle,r hasselnøtter, peanøtter osv ) På lappen kan det evt stå: Ella es alergica a nueces y huevos. Que platos me pude recomendar para ella? (mulig : "a ella" er det korretke her..Er tross alt over 13 år siden jeg praktiserte spansken min)
Silvia Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Melk = leche Datteren min = mi hija No puede comer... = hun kan ikke spise... Sånn, nå fikk du noen flere ord:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå