Gå til innhold

Skuffet over jordmoren!!! makan til frekkhet?!


smaajento2

Anbefalte innlegg

Idag skulle jeg til min 2 kontroll til jordmor, og hadde gledet meg til dette..

Hun starter med ett stort gjesp, før hun spør meg om hvordan det har gått å vordan det gikk...

Jeg svarer ærlig at det har gått greit å går greit, men at jeg syns det har vært slitsom å gått med urv infeksjoner helle sommeren, og at jeg eg litt lei av denne kvalmen som ikke vil gi seg... jeg forteller også at jeg har mye kynnere å at disse også er vonde (trodde dette var viktig å få med siden jeg har fåretatt 2 koniseringer av livmorhalsen før graviditeten oppsto, siden jeg har sjangse for å føde før tiden)

Så ser jordmoren surt på meg å spør om jeg i det heletatt trives med å være gravid? ble helt paff jeg.....klarte bare si: eh ja... å etterpå klarte jeg ikkje snakke noe særlig mer med henne.... hadde en hel liste med spørsmål om ting å tang, men vågde ikke "klage" eller spør om mer...

 

Skal man ikke være Ærlig med jordmoren sin da? å si ting som de er?

 

vi har en datter på 2 år og 4 mnd fra før, å da jeg sa at jeg var en del trøtt, så sier jordmoren:

-ja, nå har dere jo valgt å få to tettebarn, så du måtte jo bereine deg på å bli sliten... syns dette var meget frekt.... hva vet vel hun om oss... ikke var denne graviditeten planlagt, å ærligtalt så er faktisk dattera vår nesten 3 år når denne babyen kommer...

 

vi elsker denne babyen like mye selv om den ikke var planlagt å vi er unge (25 og 26 år), med jeg må da få lov til å være trøtt og sliten vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, hørtes ikke noe kjekt ut med sånn behandling. Nå går jeg ikke til jordmor selv ettersom jeg har fått meg en kvinnelig lege som er veldig hyggelig og svarer på alt jeg lurer på, men om du føler behov for det burde du jo bare se om du kan få byttet så fort som mulig. De skal jo være der for å svare på spørsmål og bry seg, så synes absolutt hun burde reagert og svart deg annerledes.

 

Og forøvrig, såvidt jeg vet så er det heeelt normalt å føle seg trøtt og sliten i et svangerskap, noe hun absolutt burde forklart deg i en hyggelig tone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heihei!

 

Jeg syns du skal bytte jordmor jeg om du har mulighet til det.

Jeg er strålende fornøyd med min, hun har god tid til å snakke og det er mye roligere og mer informasjon enn hos legen, der jeg ofte føler det er kun det mest nødvendige som blir tatt opp.

 

Og klart det er lov å være så trøtt og lei som du bare vil. Det er ofte jeg tenker at jeg er "drittlei" hele graviditeten når det står på som værst og en er helt utslitt. Det betyr jo ikke at en ikke er glad for å vente barn. Det er jo sånt en kan snakke med jordmor om, som det ikke er så kjekt å snakke med venner og familie om.

 

Håper det ordner seg for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du er ikke bare litt overhormonell og sliten og tolker det jordmor sa i verste mening?

 

Det må være lov å spørre om du liker å være gravid! Jeg har mange venner som ikke liker å være gravid i det hele tatt, og svangerskapene er en stor psykisk påkjenning, men ønsket etter barn er større enn belastningen. Likevel er det viktig at helsepersonell vet om at det ikke er ålreit, at det ikke er planlagt, slik at de faktisk kan ha mulighet til å følge deg opp.

 

Vær ærlig, si det som det er, ring henne og be om en ny time så fort som mulig for å ta opp alle de andre spørsmålene du hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...