Breathless Mahony Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Når er det best å sende inn papirene til nav? Har termin i november og lurer på om det begynner å haste litt.
octoberdream Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Jeg har fått vite at behandlingstiden på mitt kontor er 3 mnd... Jeg bor i Bergen, men tror det kan variere fra sted til sted.
Spinella Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Ja, da bør du kanskje få det i orden. Det tok oss evigheter bare å fylle ut papirene, for vi trengte bekreftelser på alt mulig. På at jeg er student, en avtale om gradert permisjon som mannen min måtte få underskrevet på arbeidsplassen. Så måtte vi få hjelp til noe av utfyllingen, fordi vi ikke skjønte alle punktene. Så ting tar tid. Best å bare få det gjort. Tre mnd behandlingstid her også ja.
Gjest Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Hvor får man tak i de papirene da? Hente de på nav selv eller?
Spinella Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Vi dro på vårt lokale NAV kontor, og der fikk vi snakke med en saksbehandler som gav oss alle skjemaene vi trengte, pluss litt informasjon om hva de trengte av papirer etc.
Gjest Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Da skal jeg ta en tur innom Bedre for tidlig enn for seint
Frk Marge Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 Tuller du??? 3 mnd??? Jeg skal bare søke om engangsstønad jeg da, tar det lke lang tid??? Jeg her termin i slutten av oktober og håpet på å få engangstønaden i god tid før det, men har ikke levert papirene enda pga av legen min har hatt sommerferie og jeg derfor ikke har fått bekreftelse på svangerskapet (etter uke 26 som er påkrevd?) (Jeg bor også i Bergen)