Breathless Mahony Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Når er det best å sende inn papirene til nav? Har termin i november og lurer på om det begynner å haste litt.
octoberdream Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Jeg har fått vite at behandlingstiden på mitt kontor er 3 mnd... Jeg bor i Bergen, men tror det kan variere fra sted til sted.
Spinella Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Ja, da bør du kanskje få det i orden. Det tok oss evigheter bare å fylle ut papirene, for vi trengte bekreftelser på alt mulig. På at jeg er student, en avtale om gradert permisjon som mannen min måtte få underskrevet på arbeidsplassen. Så måtte vi få hjelp til noe av utfyllingen, fordi vi ikke skjønte alle punktene. Så ting tar tid. Best å bare få det gjort. Tre mnd behandlingstid her også ja.
Gjest Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Hvor får man tak i de papirene da? Hente de på nav selv eller?
Spinella Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Vi dro på vårt lokale NAV kontor, og der fikk vi snakke med en saksbehandler som gav oss alle skjemaene vi trengte, pluss litt informasjon om hva de trengte av papirer etc.
Gjest Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Da skal jeg ta en tur innom Bedre for tidlig enn for seint
Frk Marge Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 Tuller du??? 3 mnd??? Jeg skal bare søke om engangsstønad jeg da, tar det lke lang tid??? Jeg her termin i slutten av oktober og håpet på å få engangstønaden i god tid før det, men har ikke levert papirene enda pga av legen min har hatt sommerferie og jeg derfor ikke har fått bekreftelse på svangerskapet (etter uke 26 som er påkrevd?) (Jeg bor også i Bergen)
gullis og snuppis Skrevet 16. august 2010 #8 Skrevet 16. august 2010 Man kan vel søke inntil tre mnd etter fødselen. Men da må man jo regne med å måtte vente en stund på utbetalingene (men man får etterbetalt). Jeg har termin i beg. av oktober, og skal ordne det denne uka. Håper det holder, så jeg får første utbetaling en stund før fødselen, men mulig jeg er litt sent ute...
Frk Marge Skrevet 16. august 2010 #9 Skrevet 16. august 2010 Uffda... Jeg er helt avhengig av engangstønaden for å kunne kjøpe det vi trenger til babyen kommer
Utrulig Skrevet 16. august 2010 #10 Skrevet 16. august 2010 Har du ikke det blå arket som ble fylt ut på Ultralyden med termindatoen på. Kopi av den er bekreftelse god nok for Nav her hvor jeg bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå