Gå til innhold

Bruker dere tørketrommel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tørketrommel, ikke tenkt å få det heller. Synest klærne blir utrolig fort slitt, stygge i fasongen og falmer... Var hos søsteren min i sommer, de bruker tørketrommel til alt av klær. Tom dungeri bukser. Og de er helt bestemt på at dette ikke "skader" klærne. At de er like fine som om de ikke hadde brukt tørketrommel.... Jeg ser jo på alle klærne deres at de er ikke noe fine. Vi vasket klær der, og brukte tørketrommelen en gang, og jeg merket forskjell på klærne våre allerede etter en gang. De ble så stygge.

Så nå lurer jeg på; er vi de eneste som ikke bruker tørketrommel?? Synest nesten "alle" bruker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker tørketrommel på sengetøy, håndduker, oppvaskkluter ol. Bruker den ikke på klær (bortsett fra om det er noe som haster med å få tørt).

 

Hadde fint klart meg uten tørketrommel. Men nå er vi bare 1 voksen og 1 barn så det er ikke så mye vask vi har. For dem som er flere så er det nok gull verd med tørketrommel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det på vaskemaskina vi da, og bruker det kun når det er no "hastevask". Mest pga. å spare støm da:) Det du nevner har jeg verken lagt merke til eller tenkt noe spesielt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tørketrommel, og klarer oss bra uten, enda jeg skulle ønske jeg kunne tørket sengetøyet fortere, da det bruker så lang tid på vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snart 4 barn og bruker alikevel kun tørketrommel til håndklær, sengetøy og sokker faktisk.. hender jeg kjører vanlige klær i tørkern i ca 15 min eller noe bare for å få litt varme og fart på tørkeprosessen.. Om vinteren ser jo stua nesten alltid ut som et vaskerom.. så greit med den hjelpa en kan få:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 2 barn og 2 voksne og med liten leilighet der vi ikke har noe særlig plass til å sette ut tørkestativ over alt, så er tørketrommelen ett godt alternativ.

Men er enig med deg, at det sliter veldig på klærne og fargene blir fortere falmet. Stortsett alt av klærne til ungene, sengtøy, håndduker, o.l. går i tørketrommelen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør jo helst følge anvisningene til hvert enkelt plagg da...

Håndkler, morgenkåper, sengetøy og lignende kan godt tromles. Det er jo uansett ting som tar stor plass når det skal tørkes. Mitt tøy tromles ikke, siden jeg følger anvisningene og ingenting tåler tromling. Min manns tøy tromles, dog ikke alle plagg, fordi han har mye grovt og slitesterkt herretøy. Arbeidstøy og yttertøy som tåler det er greit å tromle. Folk som tromler alt, har sikkert aldri sett på vaskeanvisningene, og vasker sikkert alt på samme program og temperatur også. Tror jeg da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 voksne og 4 barn (snart 5) og har ikke tørketrommel, og skal heller ikke ha.

Det er ett enormt resurssluk med tørketrommel. Bruker enormt med strøm på noe så enkelt som å tørke klær. Klærne tørker jo av seg selv om man henger dem opp :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun vaskemaskin. Aldri hatt behov for tørketrommel, heller aldri hatt det. Kommer nok ikke til å kjøpe heller, for ser ikke behovet. Mulig jeg endrer mening når vi får barn nr 2. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye tørketromler tar faktisk ikke allverdens strøm. Men supert at en så stor familie klarer å få det til uten. Dere har sikkert et stort tørkerom da. Hos oss er det umulig å få tørket store ting på vinterstid, derfor har vi tørketrommel til det formålet. Man tørker jo mer enn bare klær. Og i en familie på 5 går det jo med 5 sett laken og sengetøy i uka i tillegg til et enormt antall handklær og alt vanlig tøy. Imponerende at du klarer det uten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den til hvitvask. Lærer aldri, da alt krymper og særlig strikken i truser. Så kjøper gjerne 2 størrelser større til alle i husstanden.

Når det er hastverk går også dongeri/gensere inni.

Men det kjekke er myke håndduker, og de kan godt være 15 år gamle og like myk. Men man mister den friske lukta "ute-lukta" da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tørketrommel til sengetøy, håndduker og tøybleier før ungen sluttet med det. Klarte meg fint uten, men det er litt luksus å ha tromlet sengetøy og håndduker;)

Bruker ikke skyllemiddel på klærne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker bare tørketrommel på hånklær og sengetøy, hender jo at jeg trenger noen klær tørre i en fei, ellers tar jeg aldri klær inni, da det absolutt sliter på klærna. må være samme type folk som ikke tror føning sliter på hår det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den brukes til sengetøy, håndklær og kluter. Bruker den til klær hvis det er noe som haster med å bli tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for tiden men skal snart kjøpe en , til vinterstid.

 

Vi har kun en 2 roms leilighet og ikke vindu på badet, så det funker ikke å henge opp en haug med klær der tilt ross hvor vifte.

 

Og vi savner myke håndkler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har klar oss uten tørketrommel fram til nå.

Har ikke allverden med plass til å tørke klærne på, og de tørker for sakte om vinteren. Så her blir det snart tørketrommel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en FANTASTISK overgang for oss å få tørketrommel iallefall! Nå trenger vi bare en vaskedag i uken. I tillegg er det deilig å sippe tørre, stive håndklær og dynetrekk. Her i huset tromles altså det meste, utenom bh-er og andre klær som jeg ut fra erfaring vet at ikke skal tromles. Jeans er helt greit å tromle, men merker at enkelte klær ikke tåler det så veldig godt og blir litt fortere slitt. Om klærne blir stygge tror jeg kanskje kan ha noe med trommelen å gjøre og kanskje fyllingsgraden når man tromler. Vi vasker iallefall to maskiner med klær for å fylle opp trommelen her. I tillegg går det jo an å få mer energivennlige tromler, ikke alle som er c-klasse merket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vaskemaskin og tørketrommel i ett men bruker den aldri. Henger det opp, synes det tar for mye strøm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig blant de aller fleste å skifte så ofte som en gang i uke på snegene.

3-4 uker mellom er helt vanlig.

Bruker også håndklærne 32-4 ganger før det vaskes.

 

Vi er en familie på 4 og bruker tørketrommelen til sengetøy, hånduker og kluter.

Ikke noe av klærne går i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker tørketrommel på alt utenom spesielle ting som ikke skal i trommel. Har ikke plass til noe tørkestativ, så tar det alt for lang tid. Stive syns jeg klærne blir av å henge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tørketrommel på sengetøy og håndklær. Spesielt håndklær blir jo fine og mye i tørketrommel, så klarer meg ikke uten. Klær tørker vi på vanlig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...