Gå til innhold

Huff, mamman til samboern baksnakker meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut det jeg lenge har tenkt nemlig at samboerens mamma baksnakker meg til øvrig familie. Jeg flyttet til byen i fjor høst så dette er en helt ny plass og jeg kjenner ingen. De jeg har hatt litt kontakt med er samboerns familie. Men nå har jeg fått vite fra flere hold i familien at samboerns mor (spesielt) og far har snakket dritt om meg til flere.

Det er spesielt et tilfelle der samboerens mor har behandlet meg utrolig dårlig, hun var egoistisk og ekkel osv. Det hun gjorde mot meg da (rundt 10mnd siden) er det verste noen har gjort mot meg, og i tillegg satt hun etterpå å himla med øynene og gjorde narr av meg fordi jeg tok det tungt. (Vanskelig å forklare uten å gi litt vell mange personlige detaljer, da tilfellet her var veldig spesifikk.)

Det er først nå jeg har klart å fortelle noen i familien til samboeren om dette og personen fikk litt sjokk. Personen kunne fortelle meg at samboerens mor hadde allerede fortalt om dette men det var da en helt annen verson som fikk meg til å virke nesten gal. Denne versonen er totalt løgn og helt oppspinn. Denne versonen har hun nå sakt til nesten alle om ikke alle i familien og det er bak min og samboerens rygg. Hun har i tillegg løget til samboeren når dette skjedde og sakt at dette hadde hun ikke sakt til noen osv

Utenom dette så er ALT jeg gjør feil. Uansett. Hun hakker også når vi er på besøk der, selv om det har blitt bedre i det siste. Hun er motstander av amming og legger seg sånn i det. Ammer du fortsatt spør hun og når jeg svarer ja så himler hun med øynene eller ser oppgitt ut og ser på en annen i familien med "det" blikket.

Hun snakker alltid til babyen om hun vil si noe og ikke til oss. Hun sier feks til babyen, er du så kald? er du så varm? får du så dårlig stell du da? lukter du sånn tiss? Er du så sulten?

Og vi steller ikke dårlig med babyen! Vi gjør en god jobb, og babyen er fornøyd og blid.

Hun prøvde å få med min samboer til syden i to uker 1mnd før min termin. Hun mente at hvis ungen kom så kunne jo bare hans søster med kjereste være med på fødsel. Jeg hadde da møtt søsteren en gang før. Hun drev å manipulerte han med "stakkars henne" slik at han fikk dårlig samvittighet. Vi krangla faktisk mye om dette for han ville dra fordi moren hadde jo så lyst! Men han dro ikke (broren snakka vett i han).

Det er mye men vanskelig å forklare. Men hun har veldig rare og egoistiske krav/forventninger. Og får hun det ikke sånn hun vil så lager hun leven eller manipulerer. Samboeren har heldigvis (etter mange krangler oss i mellom) sett igjennom dette. Han forstår nå at alt mamma sier er ikke rett. Heldigvis!

Nå har jeg uansett fått vite av en annen i familien at hun har baksnakket oss (meg og samboer) men da spesielt meg. Og at hun støtt og stadig kommer med dritt om oss. Men samboeren later enda som ingenting, han tar ingenting opp med sin mor, han bare lar henne fare løs. Jeg forstår at det er vanskelig for han, men er lei meg for at han bare lar noen behandle meg dårlig uten å gjøre noe med det.

Jeg må ta med at det er flere i familien som har hatt problemer med dama, men de hadde menn som klarte å ordne opp. Men jeg har nå tydeligvis blitt en frittvilt hakkekylling. For samboeren er kontliktsky til 1000.

Er så lei nå at jeg vurderer faktisk å flytte, for jeg vet ikke hvordan jeg skal takle denne situasjonen. Har aldri vært oppi lignende situasjonen, så jeg er helt rådvill:( Vet ikke mine arme råd, og blir sliten og deprimert av det hele.

HJELP........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si fra!!! Er dette et menneske du vil ha i livet ditt og i ditt barns liv? Sansynligvis blir du nødt til det. Da får du sannelig være tøff nok til å si fra om det som plager deg, ellers risikerer du å bli baksnakket og overkjørt for all fremtid. Desuten vet du ikke hvordan dette vil påvirke barnet ditt i fremtiden. Skal barnet måtte ta parti? Skal barnet lære fra farmor at mamma er "sånn og sånn..." og kanskje lære å mislike sin egen mor? Eller skal du gjøre noe med det før barnet er stor nok til å begynne å fange opp det som skjer?

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg; jeg trodde svigermor og jeg var sååå gode venner. Men bak ryggen min snakket hun stygt..

I begynnelsen hadde jeg rett og slett ikke mot eller vilje til å si noe til henne, men jeg tok det opp med samboeren min. Han er også konfliktsky til 10000, og alltid vært mammas lille gutt. Han turde selvfølgelig ikke si noe til moren sin..

Tiden gikk, og det ble bare verre og verre. Det var ikke det at hun pratet stygt om meg nå, men at hun skulle bestemme over barnet vårt på lik linje med oss foreldre. Hun kunne ommøblere i hjemmet vårt når hun var på besøk, skulle vite alt om inntekt og utgifter, og myyye mer.

Det som gjorde at jeg fikk nok, var da jeg var hjemme på besøk hos min familie med babyen. Jeg hadde ikke sett dem på maaange uker, og hadde derfor lyst til å være hjemme med babyen disse dagene. Svigermor hadde nettopp vært på besøk hos oss i over en uke, hvor hun til og med hadde fått sove med babyen HVER ENESTE DAG, og fått hatt hovedansvaret for henne om dagene.

Men dette var ikke nok..Hun SKULLE se babyen akkurat nå. Og tvang nesten samboeren min til å kjøre å hente barnet, for så å bringe babyen til henne.

Samboer gjorde nesten dette.

For å gjøre en lang historie kort;

Jeg og samboer krangla så bustene føyk, og jeg sa klart ifra at hvis han ville at svigermor skulle ødelegge forholdet vårt, så måtte han bare tie stille og være som før. Men hvis han ville at vi skulle være sammen, så fikk han jaggumeg reise seg opp, og si fra!

Det gjorde han, og det gjorde jeg.

Jeg sa selv til svigermor at hvis hun ikke likte hvordan vi gjorde ting, så ble det hennes problem. Det er vi som er foreldre og blablabla..

Siden da har jeg ikke hørt fra henne.

Okei, dette ble et langt innlegg, og kanskje ikke et direkte svar på det du opplever, men poenget her er:

Reis deg opp og si ifra til svigermor før det er forsent! Det blir bare verre og verre.

Hvorfor la henne ødelegge for deg? Hvorfor godtar du at noen legger falske rykter om deg? Si til samboeren din at hvis han ikke ser snart hva mamman hans gjør, og GJØR NOE MED DET, så kommer du til å gjøre det: Går i fra han.

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, har tenkt den tanken. Saken er at jeg har hørt dette fra en annen i familien som ikke vil at jeg skal si dette kommer fra han/henne. H*n har også fortalt hva moren sier til andre, fordi hun snakker med disse personene og det gjør ikke jeg. Så det vil jo sette denne personen i en vanskelig situvasjon hvis jeg forteller hvor det kommer ifra.

Samtidig så er det vanskelig å ta opp ting når samboeren er konfliktsky. Han vil jeg bare skal la det ligge. Vet jo ikke hvordan hun kommer til å reagere, hun har blitt ganske merkelig i slike tilfeller har jeg hørt. Lurer også på hvordan det kommer til å bli om JEG tar det opp og samboeren fortsetter å late som ingenting. Da blir det vel min feil osv og så går hele regla til resten av familien.

Har liksom ingen å snakke med om dette:(

HI

Skrevet

Takk for svar:)

Veldig godt å høre fra en i samme dilemma. Samboeren min ser hva hun gjør (som regel) men han bare "jatter" med og lar henne holde på. Han pleier vanligvis ikke å si noe imot foreldrene selv om han ikke er enig i det de sier. Han mener det er enklere, fordi han ønsker ikke deres innblanding. Noe øvrig familie også gjør. Foreldrene vet liksom ikke hva som foregår i kulissene, fordi barna deres ikke ønsker det. Så da er det jo ikke så lett å "stå mot".

Jeg var virkelig ikke klar over at denne familien hadde så mye drama, men siden vi flyttet til samme by har jeg sett det, desverre.

Skal ta det opp med samboeren, og virkelig si ifra.

Skrevet

Har du tatt henne direkte og konfrontert henne? Sett hardt mot hardt og nekt henne å se ungen hvis hun ikke går rundt til alle hun har sprett dritt til og tar ting tilbake. Ring rundt til alle i familien og fortell hva hun driver med og at nå er det nok og at hvis noen har problemer med noen av dere så får de komme til dere og ikke gå rundt med slarvkjeften til andre folk.

Du kan også anmelde henne for æreskrenkelse.

Dere kan også kutte henne totalt ut og flytte til et annet sted langt unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...