Gå til innhold

"godtepose" erstattninger i bursdag! kom med tips!


line_n & sara

Anbefalte innlegg

det er noen mnd til vår første barnebursdag, men det skader jo ikke å være litt forberedt! (snuppa blir 3 år midt i eksamensperioden min, så her må det planlegges)

 

snupp må begrense sukkerinntaket pga sykdom, så vi vil gjerne lage godteposer med andre ting enn bare masse snop.

 

jeg kommer bare på klistremerker..

hva mer kan man putte oppi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fallskjermhopper

Klistremerkebok (3 kr på nille)

rosiner (minieske)

viskelær (finnes noen kule som ser ut som leppepomade f.eks.)

blyant med mange farger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om godteposer, men på de 3-4 siste bursdager jenta hr vært på, har de hatt godteposer..Har ikke skjønt helt vitsen, da spising av mat/kaker er det SISTE barna tenker på..

 

Jeg starter alltid med å servere pølser, pizza, eller det vi har til MAT. Når alle har kommet. Så er det fri lek og evt kaffeservering og "rester" til foreldre...Bursdagene er som regel fra 2 til 2,5timer,- og ofte må man bare skynde seg og sette frem kaken/-e før bursdagen er over. Har hendt jeg har glemt den til første unge blir hentet!! oG mange gang vil ikke ungene ha noen ting fra "kakebordet":.De vil leke....Og jeg organiserer ALDRI kakespisingen. Blir satt frem kaker, nye glass og tallerkenger og de får forsyne seg som de vil...MEN sitte ved bordet og spise.....Ingen har savnet godteposer, og jenta har heller ikke nevnt det som et pluss der hun har fått det, eller som et minus på de bursdager det IKKE er..

 

Og en liten ting til på de bursdager vi har hatt hjemme;-mange barn gidder ikke ta seg hverken muffins, fra smågodtskåla, sjokoladekake, eller noe...De vil som sagt heller leke.....

 

Det er vi voksen som henger oss opp i slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på årstiden bursdagen er i.

På sommeren er det gøy med kritt, sprettballer, såpebobler osv...

 

På vinteren, kanskje noe å leke i snøen med?

 

Hvis det bare er jenter, synes sikkert de det er gøy med litt pynteting. Kjeder, spenner, hårbørste, speil, hårstrikker osv...

 

Mine to jenter (3 og) er glad i å tegne, så tegnesaker ville vært populært hos de. Plastfigurer de kan leke med har de fått før, og det var veldig populært.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige gang hadde vi jo-jo til alle. Fikk den etter maten, og vi holdt et lite jo-jo-kurs. Så mange brukte tiden på den under frileken, og ingen glemte den igjen :-) (obs, dette var skolebarn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKulle jo komme med tips også...

 

Tatoveringer! Kjempepopulært for både gutter og jenter.Og finnes i både "Nøytrale" utgaver og jente og gutte utgaver :o)

 

Men synes det med jo-jo var supert da! Jo-jo kurs må jo ha vært stas.....:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man gi gjestene gaver i tillegg til mat og kaker/bursdagssnop?

 

Vi fikk aldri sånt da jeg var liten, savnet det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da den ene sønnen min ble 4 år hadde vi dinosaur som tema på bursdagen, pyntet med grønt og hadde dinosaurasjetter, dinosaurkake osv. I godteposene fikk de en liten grønn sprettball, dinosaurklistremerke, en liten dinosaurfigur, en sjokoladepeng og en sukkertøyeske med dinosaur på. Kjempesuksess!

 

Forrige bursdag vi hadde her i huset var 9-års dagen til sønnen min, der la jeg en megaballong i godteposen. De lekte altså sånn med de digre ballongene, var i mai så de var ute og alle lekte, sparket, slo og kastet den digre ballongen rundt på plenen :)

 

I miljøet her blir det faktisk forventet å få godteposer, går det mot slutten av selskapet uten at de er delt ut begynner barna spørre etter dem. Synes det er helt greit jeg da, ungene fryder seg virkelig over disse "forundringsposene". Jeg har aldri mye i dem, litt sjokolade, kanskje tyggis og karamell pluss noe som ikke er spiselig. Nille har mye smått, nå har de hatt 70% avslag på en del ting også. Har kjøpt både nøkkelringer, små perlekjeder, hårstrikker osv til 8 kr stk der siste ukene. Jeg har begynt samle til FIRE(!) julekalendere da, men kan jo like gjerne samle til godteposer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...