Gå til innhold

Hvor lenge etter fødsel slet du med hemorider (hvis du hadde det)?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får helt angst når jeg leser om folk som sliter med hemorider 15-20 år etter fødsel.

 

Det er nå 2 måneder siden fødsel, og jeg har dritvondt hver eneste dag, særlig etter toalettbesøk. Har prøvd alle kremer fra apoteket, og alt mulig helsekostgreier. Det gir midlertidig lindring, men det er liksom ikke noe som tar knekken på djevelskapen skikkelig. Har vært hos legen som sier at som regel roer det seg etter en stund, det er kun i sjeldne tilfeller man må operere.

 

Derfor lurer jeg på hvor lenge dere andre slet med dette? Kommer jeg til å ha det slik resten av livet, eller kan det roe seg ned av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag fikk det for noen måneder siden, i graviditeten, men det har ikke gjort vondt. Bruker alcos anal, siden det er det de anbefaler for gravide, men det har ikke gått vekk. Det sies jo at om du har smerter/store hemoroider i lang tid, kan du få dem svidd vekk hos legen, på samme måte som de svir vekk føflekker. Skal visstnok være ganske rask prossedyre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de fortsatt, men er ikke så plaget med at de er vonde så ofte. Bare blør litt av og til etter toalettbesøk og er ømt og sårt noen ganger etter toalett besøk. Men gjør ikke vondt til hverdags. Kan jo hende de blir bedre etterhvert for din del da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte opperere de bort.

De kom tilbake under andre svangerskap og er her enda 2,5 år etter. Ikke like vondt hele tiden.

Må kanskje innse at jeg må opperere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år siden fødsel, sliter fortsatt. Nå har jeg fått kombinasjonspakning av lege. Piller + krem, så får jeg se om det hjelper. Vis ikke må de skjæres bort. Fikk beskjed om at det kunne ta 2-3 kurer a 10 dager, med 2-3 ukers mellomrom før de gikk helt bort. Har du prøvd å dytte dem inn etter hvert toalettbesøk? Det vil tømme dem litt slik at de blir mindre vonde i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...