Gå til innhold

Nå når det nærmer seg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

teller dere dager igjen utifra mens eller UL termin??

Jeg har nemlig bare 11 dager igjen om jeg regner menstermin, og 14 dager om jeg regner UL termin:P

Nå teller jo plutselig dager en del oppi den syke ventemodus hjernen min;O)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror man har en tedens til å henge seg litt for mye oppi termindato! Termin er jo uansett faktisk over en periode på 4 uker, 2 uker før og 2 uker etter termindato. Men ettersom UL termin er satt i forhold til babyens vekst rundt uke 18, er det jo i utgangspunktet denne terminen man skal forholde seg til. Et svangerskap er jo ikke nøyaktig 9 mnd uansett (for de aller fleste iallefall). Kun 6 % føder på termindato.

Jeg tror det er lurt å være mentalt forberedt at man kan føde opptil 2 uker etter termin, og da ikke henge seg så mye oppi selve datoen. Man gjør jo selvsagt litt det allikevel da:-)

Skrevet

Jeg ville nok forberedt meg på 14 dager etter UL termin, ja..... Selv jeg, som fødte i uke 36 forrige gang, forbereder meg på at jeg kan føde en eller annen gang mellom uke 36 og 42 denne gang. Helt sykt å tenke på at jeg kan enten føde om noen dager, eller i begynnelsen av oktober!! Litt lenger tålmodighetsprøve enn jeg liker det....

Skrevet

Jeg vet jo at det er lite sannsynlig at man føder på termin... men henger meg jo litt opp i det alikevel:)

Fikk nr en, en dag etter term, nr 2 kom på termin og nr 3 kom 10 dager før.. så her er jeg allerede forberedt på at det kan skje når som helst eller mot termin.. men siden jeg aldri har gått så mye over, tror jeg ikke kroppen min er en typisk "over tiden" kropp;O)

Hun kommer når hun kommer uansett..... er bare litt rart å begynne å svare med dager når folk spør hvor lenge det er igjen.. og blir liksom til at jeg svare: jo det er x dager igjen til ul termin og x dager igjen til menstermin..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...