Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Er det noen som har opplevd/hørt om/erfart å få ett lån av kommunen eller nav til å hjelpe ut av økonomiske problemer uten å komme under gjeldsordningen? Vi har fått økonomiske problemer som gjør at vi ikke lenger klarer å betale regningene våre. Mye pga at jeg er i 80% permisjon og sambo har veldig variabel inntekt hver måned. Sambo har gammel inkassogjeld som han begynte å ta tak i når vi flyttet sammen. Men det er såpass mye at vi ikke klarer de månedlige utgiftene. Noen som har tips eller råd?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Ta kontakt med NAV, de vet hvordan dere løser opp i slike floker, og hvor dere skal søke, det varierer en del skjønner du, her fikk vi lån fra nav, mens en venn av meg, som bor en annen plass, måtte søke komunen :-O
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Hvorfor i all verden fant dere på at du skulle ta ut permisjon med 80% lønn i en slik situasjon?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Fordi situasjonen var ikke sånn når jeg søkte om permisjon. Permisjonen min er nå ferdig i oktober heldigvis og forhåpentligvis hjelper det litt. Så det går ann å få lån av kommunen eller nav??
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Kommer ann på hvordan situasjonen er, men om den ikke er for ille, så er ikke det noe problem nei.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Når vi begge jobber fullt som mest sannsynlig er etter sambo sin perm så har vi utbetalt ca 26000kr. Sambo sine inkassosaker utgjør ca 3000kr i måneden. Og sammen har vi 1 kredittkort, 1 billån, 1 forbrukslån og en hm konto. Hvis vi blir kvitt sambo sin inkassogjeld så kunne vi fått refinansiert det andre og da fått ned månedskostnaden. Og da skal kredittkortet klippes i tusen biter, hm konto avsluttes og aldri mer ta opp forbrukslån. Sånn som situasjonen er pr idag så går vi med underskudd på 4000kr pr måned. Vi har 1 bil, bruker den så lite som mulig, sambo går til jobb og prøver å handle minst mulig og helst 1 gang i uka. Vi er 2 voksne, 2 barn og hun eldste er i barnehagen. Så skal ringe nav og kommunen til uka å prøve å få ett møte. Så vi kan komme oss ut av dette for det sliter på forholdet å ha det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå