Gå til innhold

Ha med barn på svangerskapskontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det? G04 har så innmari lyst til å bli med på kontroll (veldig engasjert i det å bli storebror, noe som bør bli tatt på alvor), men jeg er litt usikker. Man prater jo ofte om ganske intime ting.

Kanskje la være denne gangen, spørre jordmor og kanskje ta ham med neste gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde med gutten min på kontroll og det gikk helt fint. Han er 4 år. Brydde seg egentlig ikke så mye om hva vi pratet om.

Skrevet

Dattern min på snart 2 år har måttet være med på alle kontrollene frem til nå, fordi hun ikke begynte i bhg før nå i august. Det gikk jo greit det, men hadde helt klart foretrukket å dratt alene (blir jo en del distraksjoner, men nå er jo min yngre enn din da..)

Skrevet

Min er snart 6 og får med seg alle detaljer, derfor jeg ble usikker hehe...

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg tenker det er sunt for sønnen din jeg! Bare det ikke hver gang liksom. Da kan han føle seg litt inkludert og forberedt han også! :-)

Skrevet

Jenta mi på 3 år har vært med på kontroll 1 gang, fordi hun hadde ferie. Hun var ganske storøyd, da legen lyttet og kjente på magen, og var veldig bestemt på at mamma var flink hos legen etterpå :-).

Skrevet

Hvis han veldig gjerne vil være med hadde jeg gjort det en gang og heller spart intime detaljer til neste gang (eller sendt gutten ut på gangen og spurt om ting helt på slutten). Selv er gutten min 20 mnd og går ikke i barnehage og jeg har svangerskapskontroller annenhver uke fordi jeg har risikosvangerskap. Heldigvis er det slik at mannen får betalt omsorgspermisjon (man har 10 dager i året til bruk ved sykt barn eller syk barnepasser) slik at han er hjemme med gutten vår når jeg er på kontroll, så jeg trenger aldri ta ham med og hadde nok syntes det var mest stress hvis jeg måtte det hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...