Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Har noen spørsmål som jeg håper dere kan svare på. Jeg har brukt depo-provera (p-sprøyte) i 2 år. Siste sprøyta tok jeg i august 2009. Menstruasjonen kom tilbake 9. mars 2010, og varte da i 5 dager. Så hadde jeg da mensen 11-16 april, 4-8 mai,20-31mai, 3-10 juni,5-10 juli og 3-7 august. Fredag 13. august 2010, testet jeg positivt på EL-test på morgenen. Samme kveld testet jeg negativt. Jeg og kjæresten hadde sex 8,9, 11, 12, 13 og 15 august. Kan jeg ha blitt gravid? Jeg forstår meg ikke helt på disse rare syklusene mine, og heller ikke at jeg testet positivt på morgenen og negativt på kvelden på EL-test. Hva kan dette bety? Vi har prøvd lenge nå, og vi blir ikke gravide... Jeg begynte på folsyre for en stund siden, også omega 3, og jeg spiser sundt. Samme gjør kjæresten min. Jeg har et barn fra før(8år), og han har 2(4,10 år), så vi bør jo sånn sett kunne bli gravide. Håper dere kan svare meg. Skrev så mange datoer som mulig, slik at dere har litt bedre innsikt i mine sykluser, og dermed kanskje kan gi meg noen gode svar. På forhånd, tusen takk for svar
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Grunnen til at du kan teste positivt om morgenen og negativt om kvelden er fordi LH hormonet kommer i "skurer" og er ikke i urinen konstant. Så om du har drukket mye, eller tisset ofte den dagen, så kan det hende at det ikke var nok på akkuratt det tidspunkt til å slå ut. Du skal helst la være å drikke noe og ikke gå på do, noen timer før du har tenkt å teste. Det kan også være at du startet EL testingen forsent, og bare fikk me deg siste dag av positiv test? Men uansett så har dere jo lagt inn aksjer tidlig, så det vil jo ikke ha noe å si. Sjansen for at du er gravid er der, men som alle oss andre må du smøre deg med tålmodighet i enda et par uker for å finne det ut
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Tusen takk for svar Jeg skal ta g-test 31 august, så får vi se da. Jeg bare forstår ikke kroppen min ift syklusene mine. Hadde ikke positiv test verken dagen før eller dagen etter heller.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Det tok meg 17 mnd å bli gravid fra da jeg sluttet på samme sprøyten!! Bare å fortsette med eggløsningstester, plutselig sitter spiren.. P-sprøyte burde være forbudt!! Ingen som anbefaler den lengre...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Enig md deg 11:11 ! Slutt å produsere denne typen prevansjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå