Gå til innhold

Baby på 2 mnd med temp på 37,8...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er litt slapp, men spiser og våkner også lett. Kjentes veldig varm i natt, så kledde av henne. Hun hr hatt 27,8 i temp siden i natt. Bæsja mye i går og i natt og presser og holder på. Kan virke som hun hr vondt i magen.

Bör jeg snakke med lege eller se an?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle stå 37,8 ikke 27, 8! :-)

Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg hadde sett ann så lenge hun drikker melk og holder på det. Stiger den ytterligere (35,8-39) hadde jeg ringt legen for en crp sjekk.

Skrevet

Vet du hva normaltempen hennes er på?

Om den er 36,5-37 så kan jo 37,8 være feber. Om hun har normaltemp 37-37,5 så vil ikke jeg kalle det feber.

Har jo vært veldig varmt i natt, iallefall på Sør- og Østlandet, så trenger ikke være noe annet enn det :)

Om hun har magevondt og strever med magen, så kan det og gi temperaturstigning, rett og slett på grunn av at hun kaver.

Når det er sagt, så skal babyer under 3 mnd ikke ha feber, så om den bikker 38 ville jeg ringt lege.

Gi mye drikke, så skal du se at det går over helt av seg selv :)

Jentungen her i hus blir veldig for påvirket av varme dager og om hun har fått litt lite drikke i tillegg blir hun fort varm.

Krysser fingrene for at det ikke er noe :)

Skrevet

Da mi jente var 2 og 1/2 mnd. hadde hun nesten 40 i feber. Ringte legevakta og fikk beskjed om å la henne sove i kun bleie, ha god luft i rommet og gi henne nok væske å drikke.

Gikk over i løpet av 2 dager.

Du kan jo ringe legekontoret for å høre. Kanskje de har noen tips eller at de mener at du burde komme inn med henne?

Masse god bedring:)!

Skrevet

Aldri målt tempen ellers, så vet ikke hva normaltempen hennes er. Vet bare med meg selv at jeg har lett feber ved den tempen...

Men jeg ser det an litt. Nå sover hun godt. Hun kjennes ikke fullt så varm ut. Skal måle, når hun våkner. Er den lik eller höyere, tror jeg jeg ringer legen for sikkerhets skyld.

Ja, var veldig varmt i natt, så jeg trodde först det var det som gjorde henne så varm, men hun var like varm selvom jeg tok av henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...