Sjefsmegga Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 De lages på slump ;-) Og gjerne med syrnet melk også i røra og ikke bare søtmelk i. Bruk 4 egg til ca 1l væske og en dl med flytende margarin, og husk at røra godt kan være tykk så ikke vær grådig på melet, men husk da å ikke stek på for høy varme, da blir de svidd lett.
Skilpadden Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Jeg også lager de på slump, og bruker samme mål som deg. Jeg har lært at ungene liker pannekakene best når de har fått lov å være med å lage. Eneste unntak var for noen dager siden da minstejenta hadde mast hele dagen om pannekaker, så jeg lagde det sammen med henne. Min eldste syntes det var skikkelig gode pannekaker, men hun minste satt bare og griste og sa "jeg liker bare pannekaker når bestemor spiser med meg." Takk for den, ja... De pleier å spise pannekaker på Egon med moren min, så er vel litt mer stas der.
Gjest mphs Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Jeg liker best pannekakene tynne og grove. Jeg bruker ca. halv om halvt med hvetemel og grovt speltmel(eller grovbakst om jeg ikke har det). Til 6 dl veske bruker jeg ca. 4-4,5 dl mel. Smør 3-4 egg
Gjest Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Disse lager jeg til frokost, smaker ikke som dessert pannekaker da men sunne og gode likevel. 1 kopp havregryn 1 kopp grovt mel 2 kopper hvetemel 1 liter melk 2 ts bakepulver 6 egg Og så litt skummet kulturmelk til røra er sånn passe. Stekes i smør.
Gjest Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Bruk sukker i røren! Da blir de såå gode, søte og myke, og ikke stive papp-rundinger som de uten sukker i ofte blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå