Gå til innhold

Atopisk eksem - hva bruker dere innerst på barna om vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ull har jeg brukt på storegutten, men lillejenta får stygge utbrudd med atopisk eksem og bør ikke bruke ull. Hva bruker dere å kle på dem om vinteren så de holder seg varme ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi brukte bambusplagg når hun var som værst. Kjempe deilig stoff og med samme egenskaper som ull.

Skrevet

Noen atopikere som ikke tåler vanlig ull, tåler gjerne ubehandlet eller ull/silke. Har du prøvd det?

To av mine atopikere tåler det, Mens den tredje atopikeren kan ikke ha ull nær kroppen. Så vi har hatt bomull innerst, også ull utenpå. Altså -tynn bommulsbody/trøye og ulltrøye utenpå.

Det blir jo ikke helt det samme, men bedre enn ingenting iallefall.

Finnes jo også ull som har bomull eller syntetisk innerst, men ungen min tålte ikke de heller.

Skrevet

Hørtes spennende ut.

Hvor kjøper du det?

Skrevet

Min tåler ikke ull innerst mot kroppen uansett om det er behandlet eller ikke. Men de ullplaggene som innerside av bomull og utside av ull, går bare fint :) Så vi kjøper på cubus :)

Skrevet

Vi har stort sett brukt helt vanlige bomullsklær og han har ikke blitt kald likevel. Vi har hatt et par sett med superundertøy innerst og ull ytterst som vi har brukt hvis det har vært veldig kaldt og litt ellers også. De settene ned bomull innerst og ull ytterst kan ikke jeg skjønne at er noe bedre enn en vanlig bomullsgenser og strømpebukse innerst og så et mellomlag med ull, for hovedpoenget med ullundertøy er jo at det varmer selvom det blir fuktig pga svette el og det vil det ikke gjøre om det er bomull innerst uansett om det er et eget plagg eller ikke.

Skrevet

Hun bruker teknisk superundertøy og tåler det godt.

Skrevet

Tusen takk for gode tips! Skal absolutt forsøke de i en periode nå. :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...