Gå til innhold

Diett mens man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det ann? Eller er det helt teit og dumt med tanke på melka?

Prøver og ta av meg de ekstra kiloene som kom under graviditeten. Så nå går jeg tur hver dag i en time og trene lårene, rumpa og magen på stuegolvet med 2-3 dagers mellomrom (Spørs på hvor mye vondt jeg har de neste dagene).

Også har vi kuttet bort potet og ris og spiser bare kokte grønnsaker og salat til, brødet er også blidt byttet ut med knekkebrød.

Men godter SKAL jeg ha på lørdag, for det er belønningen for at jeg har holdt ut hele uka! :P

Er det noe mere jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørge for å leve sunt! ;)

Litt snop kan vell regnes for sunt. Et sunt kosthold inneholder bittelitt med sukker...... ;)

Det er jo som godt kjent ikke bra å slanke seg så lenge enn ammer.

Slanking kan frigi stoffer fra kroppen som ikke er bra for babyen.

Men slik jeg har skjønt det så er naturlig vektnedgang ok.

Altså at en går ned ved å endre kosthold til det bedre (spise sunt) og være mer aktiv.

Så er det viktig for deg at du får i deg det som trengs av vitaminer etc. Babyen får først og du etterpå - får du i deg for lite er det du som lider ;)

Skrevet

Dersom du bare spiser kokte grønnsaker og salat er det vel mulig at du ikke får i deg nok næringsstoffer? Eller var det som tilbehør du mente?

Uansett to ting du bør være klar over

- hvis du går ned for raskt, kan det frigjøre giftstoffer i melka (dvs mer enn et kilo i uka, om jeg ikke husker helt feil)

- om kroppen ikke får nok næringsstoffer kan det gå ut over produksjonen av melk og du får rett og slett for lite melk.

Husk å drikke masse vann. Det er bra for deg og kroppen din, og bra for melka og babyen.

Skrevet

Var kokte grønnsaker og salat med tilbehør:)

Tror jeg gjør det så ordentlig som det går ann? Jeg sulter meg ikke, er aldri sulten og tar tran og kosttilskudd:)

Og drikker minst 0,5 l vann til hvert måltid pluss at jeg drikker forutenom måltidene. Så vann får jeg nokk av:)

Skrevet

Vei deg og følg med på vekta. Går du ned for mye er det ikke sunt selvom du får i deg alt du trenger. 0,5-1kg i uka er vel i prinsippet maks av hva du bør gå ned, men det gjelder vel egentlig uansett om du ammer eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...