Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Er det uansvarlig av meg å prøve å bli gravid når jeg har en bmi på 29.4 (80kg og 165cm)? Prøver å gå ner i vekt og øke trening/fysisk aktivitet, er det noe problem at jeg gjør det mens jeg prøver å bli gravid? Er det feks begrensninger på hvor ofte og hardt jeg bør trene? Er det noe mer jeg bør gjøre?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Tren noen dager i uken og spis sunt Gikk selv ned i vekt mens jeg prøvde å bli gravid, ville ikke være for overvektig når jeg ble gravid, siden det pleier å by på litt ekstra plager og risiko. Bare pass på å ikke gå på noen diet, eller overtrene
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 Er ikke uansvarlig å bli gravid, men det er enda større grunn å legge vekt på sunt kosthold og mosjon. Du trenger ikke å begrense treningen før du evt finner ut at du er gravid, men husk på å ikke sulte deg, du må få i deg alt kroppen trenger av næringsstoffer.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Hei Jeg hadde ca 30 i bmi da jeg ble gravid med prøverør. Gikk bra det, men jeg er nå jaggu tung nå i slutten av svangerskapet, men jeg har ikke hatt noen plager i det hele tatt. Jeg fikk beskjed av legen på fertilitetsseksjonen at det å gå litt ned i vekt var veldig bra for fertiliteten, selv noen få kg var gunstig, sa hun. Du vet nå hva som er sunt, spis det, så trener du litt, så går du nok jevnt og trutt ned i vekt Jeg syntes det var et godt tips jeg hørte på TV her en dag, og det var at en bør tenke hver gang en spiser, om det en skal til å ha i seg er godt for hjertet, musklene og kroppen generelt. Hvis ikke, så hvorfor spise det? Ikke sikkert at det funker for deg da, men har fått meg til å tenke litt. Jeg passer på å ha sunt snakcs tilgjengelig da, bruker mye penger på sunn mat. Har f.eks cherrytomater, knaskegullerøtter og frukt tilgjengelig som snacks. lykke til med prøvingen
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Tusen takk for svar:) Håper det går etter hvert... Bør jeg ta noe vitaminpiller eller noe slikt? Har null peiling jeg... Jeg er livredd for å få like svangerskap som min mor har hatt da, da blir det 100% sykemelding frå 2. eller 3. mnd og sykehusinnleggelse på slutten osv... Hun har ikke vært overvektig men har slitt med kvalme, bekkenløsning, isjas, høyt blodtrykk+++ som gjør at begge fødslene har blitt igangsatt og det har vært komplikasjoner..... Jobber jo 100% og er i fjøset annenhver helg i tillegg, og går daglig tur i minimum 30min da jeg har hund, så er jo noe aktiv fra før, men tror jeg må bli flinkere til å jogge og sykle for å få gang på forbrenninga og vektnedgangen.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Hei:) Jeg var selv 78 kg nå da jeg ble gravid. Og jeg er bare 163cm.. Jeg ble gravid da jeg begynte å slanke meg. Rakk å gå ned to kilo før jeg fant ut at jeg var gravid;), så jeg var 80 kg da jeg begynte. Svangerskapet var langt ifra planlagt, men velkomment!! Men nå fokuserer jeg på sunt kosthold. Lite sjokolade og brus. I hele tatt minimalt med nei- mat. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 Jeg lurer på om jeg har sett slanketips til overvektige gravide inne på Grete Roede siden (www.vektklubben.no). Der er det gratis å registrere seg, og du kan få oversikt over hva du trenger av næringsstoffer iløpet av en dag, og anbefalinger i forhold til trim. Jeg er ikke helt sikker på om de har råd til gravide altså, men jeg mener jeg har sett det. Grete Roede sidene er også supre ift tips til sunne middager osv. Det er bare bra for babyen at mor er i fysisk aktivitet og spiser sunt, så lenge du ikke spiser for få kalorier. Du kan også begynne å ta vitaminer, folat og omega 3.. Supert for en eventuell spire:-) Lykke til med slanking og prøving ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #8 Skrevet 16. august 2010 Kan være en fordel å ta multivitaminer, folat og omega-3
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #9 Skrevet 16. august 2010 kan jo hende at du blir lettere gravid hvis du går ned noen kilo;) det funker for mange. jeg selv gikk ned 10kg på 6mnd før jeg ble gravid. og det er jeg glad for at jeg gjorde;) jeg gikk på metformin og lavkarbo jeg da.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #10 Skrevet 16. august 2010 Jeg gikk for noen år siden ned 22kg, gikk opp igjen 2 og har vært stabil på det siden, så er jo fornøyd med det, og tror egentlig at det er det som har gjort det så vanskelig med de siste 15-20kg, fordi jeg er så overrasket at jeg klarte 20kg sist, og en del av meg egentlig er fornøyd med det... Da får jeg ta turen på apoteket i morgen og handle vitaminer, omega3 og folat Men tror dere at det vil by på noen problemer med fjoset ved et eventuelt svangerskap? Er jo veldig tungt arbeid, men er jo noe jeg gjør fra før av og er vandt med... Tusen takk for at dere svarer så fint, forventet omtrent at noen skulle skjelle meg ut for å spør...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #12 Skrevet 17. august 2010 ja jeg har hørt at vekten kan stoppe opp litt. anbefaler lavkarbo diett;) jeg synes at det alltid er noen sure og bitre damer som svarer på hvert innlegg så du har vært heldig så langt. hehe! som sagt, jeg veide 74 kg og er 165 høy, gikk på lavkarbo og mistet 10kg på ca et halvt år og ble gravid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå