Gå til innhold

er så "frustrert"

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille store gutten min er 3 mnd gammel.En flott stor gutt, som "desverre" er litt for stor. Med sine, heldivis6 cmover gjennomsnitts lengde, 68 cm har han rukket å bli 9945g...Vet ikke hvordan jeg skal få "stoppet" denhurtige vektoppgangen hans. Har prøvd å gi vann i forkant av måltid (får kun mme), har vannet ut melken mer enn den skal(ja jeg vet at jeg ikke bør gjøre det) men ingenting fungerer, det eneste som skjer er at gutten blir mer sutrete og misfornøyd. Er bekymret for hvor dette skal ende, barnevernet står vel snart på døren. Vet med meg selv at jeg ikke gir mer enn jeg skal.

søsteren hadde vi samme " problemet" med, men hun var likevel 2 kg lettere på samme tid(Dog 6 cm kortere) og nå er hun helt perfekt som alle andre to åringer

Føler at alle " ser " på lillegutt av feile grunner.....at han er alt for stor. Alle forventer at han skal kunne mer enn han kan fordi han er stor som en 6 mnd gammel baby.

Lyspunktet er at jeg har to herlig unger som stort sett smiler hele dagen lang(så fremt de får maten sin da...)

vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men er det flere som har så store babyer?(har mine tvil=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å "slanke" en baby og gi den for lite mat er nok ingen god plan. Ta kontakt med hs og snakk med henne (eller ham) om vekta til sønnen din. Og husk at alle barn følger sin egen kurve. Noen er små og noen er store

Skrevet

Barna vokser faktisk forskjellig vet du HI :) Og BV kommer nok ikke fordi om gutten din er større enn normalen, hadde nok vært værre om han var undervektig. Men om du føler deg usikker, prat med helsesøster om det :) Men du bør hvertfall slutte å vanne ut melka hans.

Skrevet

de var hs som foreslo vann i forkant av måltid. har forklart henne at vi har prøvd, men at det ikke fungerer.

Hun har ingen andre forslag til hva vi kan gjøre. I følge de 68 cm han har skulle idealvekten hans vært 8 kg. og han ligger langt over sin egen kurve. var 4170 da han ble født

Skrevet

Ei venninne av meg fikk ei jente på over 5 kg..som 1åring hun veide like mye som jenta mi som er ett år eldre..og like høye også.

Jeg ville foreslått at du heller tok kontakt med helsestasjon/lege og pratet med dem om dine bekymringer istedet for å ta "vektoppgang vs. diett" i egne hender på en 3 mndr gammel baby. Det er noe jeg virkelig STERKT vil fraråde deg å bevege deg ut på! Du leker med barnets forbrenning, appetitt, naturlig respons til mat på et ufaglig område du skal holde deg langt unna.. alle barn frem til de er 2 år er i utgangspunktet eksperter på eget matbehov.

Igjen, vær grei å ta den telefonen ned til helsestasjonen i morgen..så får ihvertfall jeg sove i natt..!

Skrevet

utvanning av melken er et tilbakelagt stadium da det kun førte til dårlig samvittighet og en sur og utilpass gutt. det var kun snakk om 6 dager dette foregikk

Skrevet

Så stor er ikke min gutt, men på 4 mnd kontrollen var han 8.4 kg og 62 cm lang. Får masse kommentarer på hvor stor han er og at han ser mye eldre ut. Ser iallfall et halvt år ut og bruker 74 - 80 i klær. Mest 80.

Han er god og rund, men ser ikke noe problem med det, på den alderen har de godt av å ha noe å ta av. Noe en bare sier kanskje? Men min førstefødte ble skikkelig syk da han rundet året og brukte opp hele det ekstra lageret og litt til.

Så lenge de er så små ser jeg ikke noe grunn til å regulere maten, det jevner seg ut etterhvert. Du sier jo selv at din 2 åring nå er perfekt.

Skrevet

Men da de hørte at hun ble fullammet gikk de tilbake på det.

Poenget mitt er at mange barn er runde og gode på den alderen, men dette renner jo av dem når de blir mer aktive. Som ettåring var hun plutselig tynn. Ikke stress så mye med hva andre tenker, det viktigste er jo at ungen har det bra og er fornøyd. Begrensing av mat, på små barn, tror jeg er en dårlig ide. (Bortsett fra å luke bort usunne ting).

Skrevet

Er sikker på at ungen har det fint hos deg og at du er en fantastisk mor som gjør alt for at barnet ditt skal ha det bra.Unger utvikler seg VELDIG forskjellig.Det skal alle akseptere.Nyt baby tiden.Når poden bgynner å stabbe rundt, går det seg til.Nei..ikke kast vekk tid på bekymringer .Han er jo ikke tung-men lang og stor!

Skrevet

Ei jeg kjenner sønnen hennes på 13 mnd er like stor som en 2.5åring sånn i gjennomsnittig.

Han veier iallefall 13 kg og er 90 cm lang tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...