Studine mevik Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Har du noen tips til hverdagslivet så kom med dem. Her er noen fra meg: -Ha alltid 1/2-1brød i fryseren(avhengig av hvor stor familien er), du vet aldri når du går tom og kan være ekstra hendig på søndag kveld når du oppdager at det ikke er nok brød til å lage nister mandag morgen -Ha ulike dager hvor du tar ulike deler av husvasken. Da slipper du gjøre alt på en dag som er vanskelig i vår hverdag ihvertfall og det er lett å sette mannen til å gjøre noe fordi det ikke virker overveldende Det var det jeg kom på nå
___ Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 -Handle bare en gang i uka. Det sparer masse tid. -Spis frokost så orker du mer. -Hold orden på tingene dine, så sparer du mye tid og slipper å kjøpe så mye nytt fordi du glemmer hva du har. -Kyss mannen hver dag. -Smil til alle du møter selv om du ikke kjenner dem
Kortslutning Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 - Ikke gå fra ett rom til ett annet tomhendt. - Rydd av bordet/benken rett etter middag, så slipper du å tenke mer på det. - Sorter bestikket når du setter det inn i oppvaskmaskina, så slipper du å gjøre det etterpå. Det jeg kom på i farta som vi gjør her hjemme. Eller vi prøver hvertfall å gjøre det;) Det med å ikke gå tomhendt fra ett rom til ett annet blir ikke gjort hver gang(Så langt i fra), men vi prøver:)
lille sprelle Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Forbered neste dag, på kvelden, så slipper man å stresse rundt for å finne frem og risikere å glemme.
Tante Gustava Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 -Vask badet mens barna bader. Hehe, det var det jeg kunne bidra med :-)
Frk. uflaks Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Mange kjekke tips Planlegg og handlle inn til minimum 3 middager8om du ikke handler en gang i uka da ) Bruk 15 min på kvelden til å rydde (overflater, benker bord osv), utrolig hvor godt det merkes! Innvester i odelt skittentøyskurv eller kjøp en ekstra( en for lyst tøy, en for mørk. så slipper du å sortere klærne før du vasker dem, hvis du er som meg å lar det hope seg opp)
Sistah*G07*J09* Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Mine viktigeste tips som sparer MASSE av tid her hjemme er å gjøre ting kvelden i forveien, så her: - legger vi alle klærne klar - smører matpakkene/frokostene - pakker barnehage/skole/jobb-sekkene hver kveld! sparer MASSE tid på morgene
stearin Skrevet 15. august 2010 #8 Skrevet 15. august 2010 - Begrens databruk til visse tider på døgnet f.eks. 8-11. - Brenn stearinlys på kvelden for å spare strøm - Spill brettspill med typen/mannen/kjæresten/de eldste barna på kvelden istedetfor TV, bringer dere nærmere - Økologiske egg koster kun et par kroner mer enn egg fra frittgående høns, hønene som verper har det så mye bedre enn de i hallene. De økologiske eggene kommer fra høns som går ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå