Gå til innhold

Hvordan kan man få UL på dagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg er skikkelig bekymret, tror jeg er langt på vei hatt både negative og positive gr.test + liten blødning for noen uker siden me positiv test etter det..

 

Kan jeg gå til legen og få henvising på dagen eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok ikke lett å få ul på dagen.. Men du søke opp gyn. på gulesider i området du bor, ringe de ulike å høre hvor lang ventetid på ul, og forklar bekymringen din. men vil nok tro du må vente en liten uke pga ferie er over osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring legekontoret i morgen med engang de åpner, fortell hvor bekymret du er , og legg litt på ;) men du er jo ikke en hastesak for legen om du skjønner.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødningen kan være naturlig også da.. Jeg blødde litt rundt 8 uker og jeg nevnte det på UL (18 uker). Helt normalt sa hun da.

 

Ta kontakt med fastlegen din, så får du time til UL etter GU hos ham. Legen kjenner på livmora hvor langt du ca er på vei. Min lege sa jeg hadde 3-4 cm stor livmor og trodde på 10 uker på vei. Viste seg å stemme på en prikk det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmm men jeg blødde med klumper også da. Så regnet ikke med det som at jeg kunne være gravid eller at jeg mistet.. Var jo på sykehuset og tok urinprøve den kom tilbake negativ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg henvendte meg til leger for UL, pga blødning med klumper og positive og negative tester om hverandre, gikk det to dager før jeg fikk UL, men bedre enn ingenting.

Hs meg viste det seg at egget ikke klarte å feste seg bra nok, derfor viste tester så forskjellig, heldigvis(!!!) så festet det seg til slutt, men veldig langt nede i livmora, så jeg endte opp med risiko svangerskap, men spira holdt fast :)

 

Bare smør tykt på til legen, fell gjerne noen tårer, da pleier de å ordne noe så fort som mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

okei, jeg har vært ute av meg i helge, fikk svaak positiv test og mange negative (digitale osv).. Så skjønner ingenting.. + alle symptomene jeg har.. Så tenkte jg at om jeg er blitt gravid igjen har det ihvertfall gått veldig fort... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de som blir gravide igjen allerede 2 uker etter en SA/MA (om det er det du mener med gravid igjen) Så det er fullt mulig.

Som jeg fikk beskjed om etter at jeg mistet, du blir ikke gravid igjen før kroppen din er klar for det. Om det går fort fra man mister, til man blir gravid igjen, så kan det by på tull med tester, har selv opplevd dette, og fikk ikke bekreftet graviditeten 100% sikkert før UL.

Ring legen i morgen og forklar situasjonen, så henviser h*n til UL så fort det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...