Gå til innhold

Hvordan reagerer dere når folk ikke gir tilbakemelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt rar overskrift men:) La oss si en har vært hos frisøren, det er lett å se forskjell men likevel kommenterer ingen den nye frisyren.. eller en har kjøpt seg nye gardiner, har en venninne på besøk, viser henne gardinene og så sier hun bare "å har du det ja"uten å si noe mer (det opplevde jeg nylig).. Eller kjøpt nye klær, møbler eller hva som helst..

 

Hvordan tolker dere situasjoner som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel som at de prøver å ungå å si noe stygt. :)

 

De har jo merket endringen, de prøver å være diplomatiske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så vant til det at jeg bryr meg ikke. Folk har nok med seg selv.. Var bare på barneskolen at det var såå stas om noen hadde fått noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel naturlig å ville ha tilbakemelding på sånt.. når en ikke sier noe blir det nesten som å si indirekte at det ikke var noe fint:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke noe om å lyve bare for å ikke si at man ikke liker noe.

 

Jeg pleier å holde kjeft da, evt gi en annen hyggelig kommentar som skifter fokuset. Orker ikke lyve for at folk skal føle seg bra hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis jeg ikke sier noe er det fordi jeg ikke synes noe om forandringen og ikke vil lyve, altså late som om jeg synes frisyren er pen, gardinene fine osv. Så om du stadig opplever dette, så er det kanskje ikke så mange som deler din smak i din omgangskrets?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si da?

Jeg er ikke det minste inntresert i hvordan vennene mine ser ut, og legger heller ikke merke til om de klipper av seg 30 cm hår eller går ned 10 kg. Hvordan de har det hjemme er jeg heller ikke interesert i. Om de har byttet ut noen helt OK gardiner med noen andre som også er helt OK så er det jo ikke så mye å si om det annet enn at det var bortkastede penger. Da er det vel bedre ikke å si noe?

 

Jeg forventer ikke at vennene mine skal lyve for å smigre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan hvite løgner skade. Om du lyver om at noe var fint eller liknende vil jo vedkommende gjerne fortsette å følge den smaken ol og dermed ende opp med å få en dårligere og dårligere smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...