Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Jeg skjønner ikke greia..flere enn meg som heller kjøper en større tyngre vogn og faktisk får litt gratis treningseffekt på kjøpet? Jeg gikk heller over til en praktisk/shoppingvennlig vogn når ungen var over året og alle kiloene var borte med strammere rumpe..billigere ble det jo også når jeg kjøpte ei bruktvogn få andre ville ha som var langt fra stygg..
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Man skal jo klare å gå med den også da. Her går jeg ca 1 km i oppoverbakke med vognen når jeg leverer i barnehagen, med et barn i vognen og ett på fotbrettet. Det er veldig tungt, og jeg er glad jeg har ei lett vogn da. Får absolutt trim nok, og har rumpeballer av stål..hehe...så funker selv om vognen er lett. I tillegg er den herlig å trille i butikker fordi den er så nett.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 Vi har liten og lett fordi jeg skal kunne bære den opp trappa der vi bor selv f.eks. Det betyr jo en del. Inngangspartiet jeg mener nå. Og greit med noe lite på bussen og i byen. Skjønner at de på landet vil ha store greier, men for oss er det best med litt mindre å dra på.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Kanskje man skal ha den med seg i bilen?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Jeg vil ha en lett og praktisk vogn som er lett å ha med seg rund. Den skal få plass i bagasjerommet uten problem og den må være fin å ha med seg i skogen siden vi går mye turer i ulent terreng. Trening får jeg nok av uansett. Vanligvis(når jeg ikke er gravid) løper jeg 3-4 ganger i uka og trener styrke like ofte:).
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 hvor i hovedinnlegget sier jeg bor på landet og har en gigantisk bil? Såvidt jeg vet er kristiansand norges 5.største by.. poenget mitt kom tydeligvis ikke nok frem..min mening, regnet kanskje med at det fantes noen av min "sort" også..
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Nei jeg kjøper ikke tung vogn for å brenne av fett. Jeg liker ikke å dytte vogn, så den skal være så lett og liten som mulig. Den tunge simoen vi hadde funka dårlig i skogen også.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #8 Skrevet 15. august 2010 Nei, jeg sa ikke at DU bodde på landet. Bare at jeg har sett at i større byer med mindre plass er det ofte flere med små vogner, i landligere strøk er det ofte flere med store vogner. Og så fortalte jeg hvorfor vi ville ha det. Jeg liker ikke å dytte på tung vogn i snø f.eks... uff.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #9 Skrevet 15. august 2010 vogner med hjul som svinger foran er et must, da slipper en å heise skuldrene hver gang en skal snu litt på vognen, og det er nok belastning for skuldre og rygg når en regner med all bæring av den lille... Kiloene gikk bort av seg selv og så valgte jeg å trene 3 ganger i uka slik at jeg fikk litt tid for meg selv.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #10 Skrevet 15. august 2010 Ingen som fokuserer på komforten til babyen her ser jeg... Jeg har prøvd mange vogner, å fallt tilbake på den gode Simoen nå igjen..Deiligere dempere og vogn skal man lete lenge etter!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #11 Skrevet 15. august 2010 Vi kjøpte først Simo vogn også en trille senere, er avhengig av at det skal være enkelt å av og på bussen med en 4 åring og yngste i vogna. Bussene i Kristiansand har ikke aaaaltfor stor plass i midten heller, tar jeg trilla får flere vogner plass
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #12 Skrevet 15. august 2010 Jesus, dette må være det dummeste innlegget jeg har sett her inne på lenge. "Skjønner ikke at folk vil ha det enkelt. Jeg vil ha det tungt og upraktisk jeg, for da brenner jeg fett".
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #13 Skrevet 15. august 2010 Da er det greiere å ha en lett og praktisk vogn og så heller slenge 5-10 kilos ekstra vekt oppi når man skal trene om det blir for lett.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #14 Skrevet 15. august 2010 Jo, jeg fokuserer på komforten til babyen. Der jeg bor er det masse brosten i gatene. Har du forsøkt å trille en Simo Classic på brosten? Det er ikke såpesiellt komfortabelt for babyen kan jeg fortelle deg. Jeg valgte en Bugaboo Cameleon og den er superkomfortabel for meg og for barnet. Den tar liten plass, er enkel å ha med og har lufthjul i dekkene som man kan fint gå på turer i skog og mark med den. De små, svingbare hjulene passer ypperlig på asfalt og i butikken og vinterhjulene er gode på vinteren. Jeg ønsker å unngå risting så mye som mulig og er godt fornøyd med mitt vognvalg.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #16 Skrevet 15. august 2010 Jo, hun snakker om at ingen tenker på komforten til babyen. JO!!!!Det er nettopp derfor jeg ikke har valgt en Simo Classic. Møkkavogn!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #17 Skrevet 15. august 2010 Dette må være sommerens dummeste innlegg. Har det noe å si hva andre velger? Folk velger jo etter behov og ønske. Noen har lite plass og vil ha liten vogn, ikke alle trenger å ta av seg kilo ved å dytte barnevogna..
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #18 Skrevet 15. august 2010 Babyen har god komfort i andre vogner enn simoen også, det er klart at det er tatt hensyn til. Vi tok med oss en simo til utlandet, fordi vi mente dette var den beste, og vi ikke fant gode vogner der vi bodde. Vi fant bare slike med bilseter eller alt for åpne. Men simoen var så tung og upraktisk at vi kjøpte en annen. (også denne kjøpte vi i Norge). Siden babyen ikke trengte store vinterposer, da det var varmt der vi bodde, så holdt det med en mindre bag på mindre vogn. Fjøringene var bedre i den nye vogna vi kjøpte også. Så babyens komfort skal du ikke bekymre deg for.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #19 Skrevet 15. august 2010 Da må jeg ha svart på et annet innlegg for ser ikke noe om det her; "Jeg skjønner ikke greia..flere enn meg som heller kjøper en større tyngre vogn og faktisk får litt gratis treningseffekt på kjøpet? Jeg gikk heller over til en praktisk/shoppingvennlig vogn når ungen var over året og alle kiloene var borte med strammere rumpe..billigere ble det jo også når jeg kjøpte ei bruktvogn få andre ville ha som var langt fra stygg.."
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #20 Skrevet 15. august 2010 Jejeje, så det du sier er at alle skal gjøre som deg? Fordi du vet hva som er best for alle andre? Gå å legg deg hønemor. Folk kjøper akkurat de vognene di vil.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #21 Skrevet 15. august 2010 Jeg svarte på innlegget til 21:32. Regnet med at det var HI som skrev det. Trodde ikke det var så var vanskelig å se hvilket innlegg jeg svarte på. Svaret står jo UNDER det aktuelle innlegget og handler om KOMFORT.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #22 Skrevet 15. august 2010 HI her..nei, det var nok ikke meg som skrev det innlegget om komfort, men jeg slenger meg godt med på den bølga jeg.. Sommerens dummeste innlegg ja..ja, den går vel rett inn i samme kategori som fingeren i dåsa når jeg har mensen og hvordan får man egentlig barn.. om dere som svarer her virkelig lar dere provosere av at jeg stiller et generelt spørsmål vedr. folks valg av vogner betyr ikke at jeg sier at mitt valg er bedre enn andres...men at jeg har andre prioriteringer når det kommer til vognvalg og regnet med at noen tenkte i samme bane som meg..
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #23 Skrevet 15. august 2010 Da burde du vel se at også jeg svarer til 21.32!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #24 Skrevet 15. august 2010 Jeg hadde Simovogner til alle mine barn. Ikke fordi jeg ville forbrenne fett, men fordi Simo er den beste vognen jeg kan tenke meg. Jeg har hatt andre vogner også, bla: Maxi cosi, DBS, Carena, Knorr og Brio. Men jef faller alltid tilbake på Simo. Den første Simovognen kjøpte jeg i 1990, den siste i 2008.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #25 Skrevet 15. august 2010 Rart hvor forskjellig man opplever ting. Jeg har flere vogner deriblandt en simokombi, en easywalker sky, en bugaboo cameleon og en maclaren trille. Den av de som jeg synes er absolut best for barnet er simoen. Jeg synes Bugabooen er et mareritt på brostein DA rister barnet da. I simoen gynger det behagelig ikke hard risting som jeg opplever i bugabooen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå