Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Jeg har en konstant frykt for å miste kjæresten og kommende barnefar selv om jeg "vet" jeg ikke har noen grunn til å være bekymret i utgangspunktet. I situasjoner jeg ikke er en del av der jeg vet han omgås jenter merker jeg sjalusien (f.eks. på byen når ikke jeg er med og han mest sannsynlig danser og flørter med andre jenter, chatting på msn, jobbkurs som går over flere dager og innebærer kvinnelige kollegaer langt hjemmefra, når vi er ute sammen og han snakker mye med pene jenter uten at jeg er tilstede i samtalen osv). Han forsikrer meg om at jeg ikke har grunn for å være sjalu, og sier han aldri har vært sjalu og ikke vet hvordan det føles, men at han synes det virker vondt for meg når han vet jeg blir sjalu. Jeg er også "sjalu" på tidligere forhold i frykt for at han følte mer for de, de var penere osv... (skal sies at jeg selv var så og si uten erfaring når jeg møtte han, så han er liksom min første og eneste kjærlighet) Jeg får på en måte et behov for å "ta igjen" for å vise han hvordan det føles, og er lurer egentlig på hvor mye som skal til før han blir sjalu. Er det galt av meg å tenke sånn? Tenker jo egentlig at sjalusi kan være sunt også så lenge det ikke går for langt, det er jo en frykt for å miste den andre i forholdet, om han ikke blir sjalu, elsker han meg ikke nok da? Har prøvd å stille han hypotetiske spørsmål, og det jeg får til svar er at han stoler på meg, og at han ville blitt såret om jeg flørtet åpenlyst foran han osv, men aldri noe om sjalusi...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Det virker svært energi krevende å føle det slik i tide og utide! Det er nok ikke galt av deg å tenke sånn, alle har jo ett grønt sjalusi troll i oss, men det skal jo i bunn og grunn ikke være ett behov for å føle at du må "ta igjen", eller være så mye sjalu som du er. Vanligvis stammer nok alle tankene dine som du sier fra noe annet enn mannen din, kanskje du har skilte foreldre eller har opplevd ett tøft tidligere brudd? (dette var det mest åpenbare jeg kunne komme på). Alle opplever sjalusi ulikt, slik som mannen din sier at han ville blitt såret. Det er ikke noe du kan forandre på og må lære deg å godta, at nettopp han opplever følelser og ting anderledes enn deg. Du har nok til syvende å sist havnet i en ond sirkel når det kommer til sjalusi, og lettere sagt enn gjort å endre det mønsteret, men du burde prøve å slappe litt mer av å forhold til mannen din. Igjen, det virker som du egentlig ikke er redd mannen din skal gjøre noe galt, men at sjalusien (frykten for å miste ham) stammer fra ett annet sted. Hvor vet bare du om du leter:)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 Kan det hende at du har dårlig selvbilde? Kan det hende at du ikke føler deg så fult så pen som "andre" jenter? Kan det hende at du tidligere har opplevd utroskap? Kan det hende at han gjør deg usikker på deg selv når han ser på andre jenter?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Fint svar 21:05, jeg er så enig med deg:) Vil også føye til at du ikke trenger å "fiske" etter at kjæresten din skal bli sjalu, det er ingen form for bekreftelse på hvor høyt han elsker deg. Sjalusien DIN handler om DEG og ditt selvbilde, og der må du jobbe med deg selv. Hilsen ei som har følt det akkurat som deg i mange år, men jobber knallhardt med seg selv hver dag:)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Men hvorfor danser, chatter og flørter han med andre jenter? Og snakker med andre jenter hvis det er deg han er ute med? Min gjør ikke det.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 (jeg som la inn innlegget) Kan godt være at jeg har personlige ting som gjør at jeg føler sjalusien som ikke har noe å gjøre med han, ikke vet jeg. Men jeg har aldri vært i forhold før han, som sagt er han min første, største og eneste kjærlighet... han derimot har hatt flere før meg. Og jeg er nok litt sjalu for hans tidligere kjærester også, i frykt for at han ville heller vært med dem om ikke de hadde gjort det slutt, de var penere, snillere, smartere, eller om han følte mer for dem enn han gjør for meg osv... jeg vil jo aldri få svar på det. Jeg vil liksom være hans største og eneste kjærlighet også, at han skal føle det samme som meg, og han sier han gjør det. Vet ikke om du siste er en smule sarkastisk? Han må jo få lov til å danse ute på byen med andre jenter når ikke jeg er der, eller hvis ikke jeg vil danse, chatte med sine jentevenner og snakk med både sine kvinnelige kollegaer og venner og andre, både når jeg er der og ikke, jeg kan vel ikke forby kvinnelig kontakt, da begynner det å gå på det sykelige planet Tror et slikt forhold ville vært uutholdelig hvis han følte han ble så kontrollert, så det må jeg bare tåle. Det er jo jeg som har problemet her, ikke han, men jeg bekymrer meg for at han ikke føler sjalusi ovenfor meg på samme måte, at det betyr noe negativt. Jeg klarer ikke å legge fra meg tanken når han gjør sånt om at de jentene/damene er bedre enn meg, at han ville valgt dem om han hadde valget osv... det er vel tanken om at ikke jeg er bra nok i sammenlikning kanskje, og at de får oppmerksomhet på en slik måte som jeg synes bare kjæresten skal ha, jeg vet ikke...
ConsuelaBananaHammock Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Du er nok sjalu fordi han er din første & eneste Han er nok IKKE sjalu fordi han ikke tenker tanken på å være utro engang. Ofte er de som er veldig sjalu og mistenksomme, de som er utro selv. På seg selv kjenner man andre Så jeg tror du skal ta det helt med ro, det er en grunn for at de andre damene er xdamer og en grunn for at du er hans nå prøv å slapp av & nyt livet med din mann )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå