Gå til innhold

Har dere flerbarnsforeldre mye dårlig samvittighet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså over å ikke strekke til. Jeg har en på 2 år og venter neste snart. Ser for meg at jeg kommer til å få så mye dårlig samvittighet når jeg må prioritere babyen foran 2 åringen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, når man får barn så kjøper man seg automatisk dårlig samvittighet. Tror det bare er en del av det å være foreldre...Jeg har en på 9 og en som blir 2 år i november. Jeg har ofte dårlig samvittighet for at jeg ikke finner på nok med min eldste siden hun yngste krever så mye. Og til jul får vi en til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være litt sårt helt i begynnelsen, men det går veldig fort over - hun er i en perfekt alder for å få småsøsken, mener jeg. :)

 

Venter min tredje nå, eldste min er 3 år og mellomste 16 måneder. Er ikke bekymret for at vi ikke skal strekke til, men vet jo at amming og slikt krever endel de første månedene.

 

Men svaret er altså nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har konstant dårlig samvittighet. Har barn på 3 år, 1 1/2 år og 3 mnd. Føler jeg ikke strekker til for noen av de. Alle er så små at de krever mye oppmerksomhet og jeg holder på døgnet rundt for å prøve å gjøre alle fornøyd. Slitsomt! Gleder meg bare til de blir større, mer selvstendige og enklere å samarbeide med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første tiden har en fryktelig dårlig samvittighet men så merker en etterhvert at en har dårlig samvittighet for mange ting som det andre barnet gjerne ikke har hengt seg opp i engang.

Så lærer man å sjonglere litt og dele på seg mens man innser at den dårlige samvittigheten er noe man bare må lære å leve med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei i grunnen ikke. Jeg synes jeg har klart å balansere oppmerksomheten mellom de to bra. Det hjelper ikke så mye med dårlig samvittighet, så jeg prøver å ikke dvele ved det jeg ikke rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig mye nei. Er mye med begge barna. Skulle ønske jeg hadde mer alenetid med dem eneste. De er 5 og 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...