Gå til innhold

Hvorfor er det så mange ektepar som ikke har felleskonto?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi man ikke ser behovet? Vi har ikke felles konto, men har likeveø felles økonomi. Utgiftene deles, og vi har tilgang til hverandres nettbank, bankkort og pinkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart og tenker det er egoisme. Vet om noen der kvinnen tjener mye mer enn mannen. Slutten av måneden spinker mannen, mens hun drar på shopping.

 

Fatter ikke poenget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har separate kontoer, men fullstendig tilgang til hverandres penger. Dersom en av oss sparer til noe, så er det til noe vi begge skal ha; reise, babyutstyr, kjøleskap... Så deler vi faste utgifter på en måte vi er fornøyde med (utgifter som går i faste trekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, man kan ha felles økonomi uten å ha felles konto. Vi har tilgang til hverandres penger, og bruker om en annen. Ingen som regner på det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt vokbular er felleskonto det samme som å ha felles konto. Felles økonomi er felles økonomi. Greit å presisere hva man mener når man først skal kritisere andres liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje fordi de ikke har giddet å ordne med felleskonto.

 

Synes det hadde vært svært upraktisk å skulle regne ut hvem som har betalt hva til enhver tid, vi skaffet felleskonto den dagen vi flytta sammen, hadde da vært sammen i 4 mnd. Vi setter inn like mye penger hver, vi tjener omtrent likt. Jeg har mer å rutte med, fordi han har høyere billån pluss et tåpelig forbrukslån fra noen år tilbake.

 

Om vi kjøper hus sammen, må jeg nok betale mer selv om vi tjener likt fram til lånene er tilbakebetalt, men sånn er livet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søsteren min og mannen har hver sin kontoog enf elles.

Det er litt fordi at mannen ikke skal se hvor mye penger hun bruker på klær og smykker...

 

Mannen min og jeg har en konto og han ser hvis han da gidder, alt jeg bruker penger på.

Og jeg ser alt han bruker.

 

So what?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har felles regningskonto, men har separate lønnskontoer. Akkurat det synes jeg er greit, for da kan vi disponere pengene våre til akkurat det vi har lyst til. Om mannen min vil drikke øl for 5000 kr i mnd så er det hans valg. Om jeg vil dra på jentetur for mine 5000 kr så er det også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt klønete forklart... Men vi sitter igjen med det samme i lommepenger hver måned. Resten av lønna går rett inn på felleskontoen vår. Lommepengene går til hobby og livstil, klær, frisør, sminke, klær etc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...