Gå til innhold

Trenger råd!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemor for ett barn som har samvær med faren sin en gang i uken og annenhver helg, hun er 3 år og har sluttet med bleie for flere måneder siden. Idag kom hun hjem med sår i stumpen og forteller at hun har hatt på seg bleie i helgen. I tillegg har hun på seg samme klær som da hun dro på fredagen (jeg klarer ikke å huske om det var samme truse, men heretter skal jeg begynne å skrive opp!) og disse var kjempeskitne, utenom trusa som var helt ren (takk og lov).

 

Nå er jeg så lei av å måtte fortelle han at hun har sluttet med bleie, jeg møtte dem i byen en gang og da hadde hun bleie på seg. Da sa jeg klart ifra at hun ikke bruker bleie og at han må tåle at det kommer litt uhell hvis han glemmer å spørre, dette er vel over en måned siden. Han kjøpte potte til henne på min oppfordring, fordi jeg sa at det var best om hun kunne løpe selv slik at hun ikke var avhengig at han skulle løfte henne opp hver gang hun måtte tisse.

 

Hun er sluttet med bleie både dag og natt, og nå er jeg sint fordi hun er sår i rumpa og fordi jeg føler meg motarbeidet. Hun vil ikke ha bleie på, og jeg synes det er et stort tilbakesteg om han driver og tar på henne bleie fordi han er lat. Det må jo være latskap! Hun har ikke hatt uhell hjemme den siste måneden, men det har jo vært litt før det. Uhell skjer, det er bare å tørke opp etterpå.

 

Har sendt han melding og spurt hvorfor hun er sår i rumpa si, uten å få svar. Han pleier sjeldent å svare på slike meldinger, meget konfliktsky person. Vurderer å ringe han, men er redd for å skjelle han ut og bli usaklig. Vurderer nesten å nekte samvær om han ikke skjerper seg.

 

Råd? Noen som har vært borti det samme? Nå må jeg snart slå hardt mot hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Familierådgiver/mekler sier jeg bare!

Hadde samme problem her med sønnen vår, faren brukte bleie på han, enda guttungen ba om å få slippe. Jeg dro han med til mekler, hvor talen ble klar; enten fikk han anstrenge seg litt, om ikke, så fikk han komme på dagsbesøk for å se sønnen. Mekler sa seg enig med meg + helsesøsteren som var med for å gi råd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på familievernkontoret for å fastsette samvær, sist vi var der er vel to år siden. Alt har gått nesten knirkefritt siden da, men nå syns jeg latskapen har gått for langt.

 

Når hun i tillegg har barnevakt hver helg hun er hos han, så topper liksom alt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svarer her igjen:

 

Ja, ville nok fortsatt dratt han til mekling, ikke for han sin del, men for ungen, kan bli synn for henne å ikke få se pappaen sin når hun pleier, så ville nok gitt en siste sjanse. Men, om han ikke hadde fulgt opp med det samme, så hadde jeg gått for enerett på ungen min jeg ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

 

Altså, jeg kommer nok ikke til å nekte samvær, men jeg må nesten prate med foreldrene hans (det er nok de som har henne mest når hun er "hos faren") og at vi avtaler oss imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey :)

Får bare håpe dere finner en løsning på det, er synn når unger så alt for sjeldent får se den ene forelderen sin (foruten de som faktisk antaster barnene sine ol)

Om foreldrene hans tar en stor del der, så er det nok bedre å prate med dem ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...