Gå til innhold

Er det noen her som bruker ørepropper når babyen skriker...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt kolikkunge. I 4,5 mnd hørte vi på skrik, at jeg ikke tenkte på det!

Om det demper litt på lyden for deg i de verste skriketoktene så gjør vel ikke det noe, så lenge du fremdeles hører barnet og trøster og gjør som du vanligvis gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skam deg!!! man lar aldri en unge ligge å skrike!!

en unge skriker for at den er sulten,trøtt eller vondt.

Forstå det da unge mødre,før dere ender opp med en hjerneskadd unge som har skreket for mye!!

 

Hilsen en som har hatt tre barn,og en kolikkunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte ørepropper når hun skriker jeg, når det er min tur til å sove og mannen skal ta henne. Eller om hun skriker høyt og jeg har vondt i hodet. Jeg legger henne ikke fra meg selv om jeg har propper i ørene, det tar bare litt av toppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen folk skulle vært kastrert og fratatt de stakkars ungene de alt har klart å trøkke ut.............................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19:26

 

HVA FAEN er det med å dra inn unge mødre i dette da?

Jeg er ung mor, og kjenner mange unge mødre, men ingen av oss er da så gal at vi putter i ørepropper så fort ungen skriker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det er jo kun unge mødre som ville gjøre noe slikt?!

Er selv 22 år, og hadde kolikkunge i fjord, lite med søvn, og dundrende hodepine, men eneste som hjelper, er jo å sørge for ungens behov, og bære på den og masere magen dens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde kolikkungen i fjorden (sitat: "...hadde kolikkunge i fjord") så hadde du vel ikke bruk for ørepropper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har i desperasjonen brukt øreklokker. Hvis dere tror jeg er en dårlig mor tar dere feil. Men hva skal en gjøre når en har tvillinger..en er nødt å la de ligge og grine faktisk. Og det har ingen dødd av, meg bekjent.

Dert må være stress å gå rundt i den tro at ungene blir hjerneskadet om de griner. Så lenge de vet det er folk rundt dem. Og de får mat og kos ellers.

Prøv å bruke fornuften litt her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ørepropper høres ut som en god ide, jeg.

Det at man prøver å dempe skrike lyden fra et kolikk barn, for å unngå hodepine og lignende, betyr ikke at man lar den ligge å skrike.

Dere kan tenke dere det selv, gå flere timer hver dag med en skrikende baby på skulderen tar på. Ved å putte i ørepropper vil man kanskje har litt energi igjen til kveldsstell og nattvåk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det gjorde jeg mye. Men lot ikke ungen ligge alene og skrike fordet. Det er helt utrolig hvor mye barneskrik kan stresse en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette med at øreproppbruk er det samme som å være dårlig mor??? Det er vel ikke øra du trøster ungen med? Jeg bruker hvertfall hendene, armene og stemmen. Men så har jeg ganske små ører da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra det er noe fornuftige svar innimellom her da! :) Jeg trøster alltid ungen når den skriker og har det vondt. Men h*n en så liten og den stillingen som passer best når h*n gråter, er å holde h*n tett inn mot kroppen min med hodet mot mitt. Men da skriker h*n rett mot øret mitt nesten. Derfor frister det å kjøpe ørepropper og iallfall putte det i øret som ungen er nærmest, for da kan man fortsette å trøste på den måten som fungerer best. Man hører tydelig skrik fordet...

 

Jeg håper ingen putter inn ørepropper og lar ungen bare ligge og skrike. Det er da en grunn til at barnevernet finnes i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg brukte hørselværn når vesla oppdaget at hun hadde en kraftig røst og hun HYYYYYYYYYYYYYYLTE og HVIIIIIIIIINTE og SKREK av sine lungers kraft av fryd over å ha slik en prektig røst. Hun hylte så høyt at det klirret i glass og blodet sprutet ut av ørene våre. Hun fikk like fullt all den oppmerksomhet hun krevde. Men hylingen traff noen frekvenser som gikk gjennom marg og bein, og av og til var det så vondt å høre på at jeg nesten måtte forlate rommet. Derav øreklokker. Det var faktisk på et hørsels-skadelig nivå, og vi måtte fjerne storesøster fra å stå nært lillestøster for at hun ikke skulle bli skadet i hørselen. Dette varte fra 6-9 mnd alderen, og takk gud at det gikk over...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er barnehageansatte den yrkesgruppen som er mest utsatt for hørselsskader i jobben. Dersom barnet skriker masse, ser jeg INGEN problemer med å bruke ørepropper, så lenge det kun er for å senke decibelen litt, ikke å unngå å høre ungen i det hele tatt! Det er da ikke nødvendig å få tinnitus og nedsatt hørsel heller. Dette innlegget handler vel kun om lyden, ikke om å begå omsorgssvikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være så snill og fortelle meg hvor du leser at noen av oss lar ungen ligge og skrike?

Kanskje du burde lese litt bedre før du tar på deg bedreviterhjelmen din og hakker på andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kolikkbarn og jeg brukte sov i ro da jeg gikk og bar på ham. Han skrek kontinuerlig i timer i strek, og når man bærer et skrikende barn rett ved øret så lenge er det greit å dempe lyden litt.

 

Jeg har imidlertid aldri latt ham ligge alene å skrike. Dere kan gjerne forklare meg sammenhengen mellom det å værne sin hørsel og det å være en dårlig mor. Jeg tror barnet er bedre tjent med en mor uten hodepine og tinnitus, enn en med. Og vis meg gjerne den sov i roen som helt lukker ute all lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...