Gå til innhold

Unormalt for gravide å gå på byen der dere bor?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I går kveld var jeg med ei venninne ut på byen, når vi kom inn på stam baren, så møtte vi andre venner av oss, og ble sittende med dem en stund. En god kamerat av samboerne min byr meg på en øl, så jeg forklarer at jeg ikke kommer til å drikke alkohol på en god stund, siden jeg er 4 månder på vei, legger til en latter og et smil (venninna mi deltar i latteren)

Men da blir det helt stille rundt bordet, og jeg får spm om det er så lurt av meg å gå ut på bar ol. mens jeg går gravid?! Ble noe forfjamset, men forklarte at jeg drakk jo brus og juice, ikke noe alkohol, og passet jo godt på drikket mitt (ala hånden over glasset når jeg snudde meg bort en tur) Og om jeg følte meg usikker, så ordnet jeg meg med nytt drikke i stedenfor. De bare så rart på meg, og mumlet noen svar.

Følte hele kvelden ble ødelagt for meg, så jeg dro hjem igjen.

 

Men starter jo å lure! Er det normalt at gravide skal holde seg borte fra utesteder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Du er lite hårsår og nærtagende. Ja, så syntes de kanskje det var litt uvanlig. Hva så? Du trengte vel ikke gå hjem og surmule av den grunn. Du kommer til å få et laaaaangt svangerskap om du skal sutre over alt og alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ofte på by'en når jeg var gravid.

Ingen reagerte egentlig på det. Jeg hverken drakk, eller røkte, så da var det OK.

En kammerat av oss syns det var veldig praktisk.

På slutten av kvelden fikk jeg bilnøklene, kjørte han hjem, kjørte mannen om meg hjem og leverte bilen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke akuratt så glederlig å skulle sitte der sammen med dem, når de bare påpeker at jeg burde være hjemme i "min tilstand", prøvde jo å sitte der ei stund, men det virket som om de bare overså meg totalt, som om; bare fordi jeg er gravid, så "hører jeg ikke til" med dem :-/

Venninna mi ble med meg, da hun mente de oppførte seg som idioter. Skal vel også sies at "stam baren" er eneste bar her om kring.

 

-HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bare er sånn siden dette er ei lita bygd, men synes nå de reagerte rart. Jeg verken drakk eller røyket mens jeg var der.

 

-HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var MYE på byen da jeg var gravid. Var helt alene og hadde det kjempetøft på det personlige plan, derfor var det deilig å kunne dra ut og treffe folk. Var påpasselig med å drikke brus fra flaske slik at folk så det.

 

Uansett fikk jeg mange blikk, mest fra kvinner. De fleste menn passet på meg at jeg ikke fikk albuer i magen og slikt. Det var kvinnene som var verst. Var faktisk ute 4 uker før termin, to uker før jeg fødte, og jeg syns det var kjempegøy! Selv med bekkenløsning og kynnere.

 

Gå ut og kos deg! Du er verken syk eller smittsom, ingen grunn til å holde deg hjemme iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for muntert tilbakesvar! Følte nesten jeg hadde gjort noe galt da jeg valgte å dra hjem, og når jeg kom hjem så stilte samboeren seg totalt uforstått til hvorfor jeg var hjemme igjen, jeg som hadde gledet meg hele uka.

Men da vet jeg det til neste gang! Det er ikke så unormalt, så da kan jeg heve hodet og kose meg :)

 

-HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...