Gå til innhold

Leser dere noe?


stearin

Anbefalte innlegg

Hva leser dere av bøker, magasiner og alt annet? Leser dere ofte?

 

Jeg holder på med bok nr. to i Millennium-triologien av Stieg Larsson. Ellers leser jeg bare bam og foreldre&barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leser bøker og aviser. Kan ikke huske sist jeg leste, eller kjøpte, et ukeblad.

 

Av bøker leser jeg det meste. Er ingen stor fan av si-fi og fantasy-sjangeren, romantiske "30-år-og-singel" bøker og såkalt kiosk-litteratur (egentlig en teit betegnelse, men bruker den nå og regner med du skjønner hva jeg tenker på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser alt jeg kommer over av bokstaver! hehe

Til daglig leser jeg en avis samt nettaviser. I tillegg leser jeg diverse magasiner på ting jeg er interessert i. Magasinet på lørdager er også obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser alt jeg kommer over jeg også ;)

 

Leser lokalavisen hver dag, og abonnerer på KK. Kjøper et og annet ukeblad når det frister, kan være alt fra Tara til Henne..

 

Leser vel i snitt to bøker i uken, er altspisende der også. Er spesielt glad i historiske romaner og krim, men leser også feelgod- og kiosk-litteratur.

 

Akkurat nå leser jeg to bøker på en gang, Morgen i Jenin som handler om to familier i Palestina (veldig lærerik), pluss Spis, elsk, lev som er en slags "finn lykken" bok (ikke så veldig fengende, men måtte lese den siden den har fått så mye oppmerksomhet og snart kommer på kino).

 

Har vært lesehest så lenge jeg har kunnet lese, og har altfor mange bøker. Fungerer som bibliotek for venner og kjente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå koser jeg med Wuthering Heights av Emily Brontë, på engelsk selvsagt. :-)

Så har jeg en spenningsroman jeg også leser på som heter Judas arven av James Rollins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser faglitteratur siden jeg er student, skjønnlitteratur når jeg har tid og litt hesteblader, i den rekkefølgen - må jo prioritere når man har begrenset tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser aviser, noen magasiner av og til, skjønnlitteratur i perioder, faglitteratur i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå leser jeg Line av Axel Jensen, og skal faktisk ta fatt på bok to i Stieg Larsson-serien i kveld. selvom jeg vanligvis ikke leser så mye krim. Herren i huset har maset på meg i en årrekke om at jeg må lese den triologien, og da han begynte å true med å kjøpe filmene dersom jeg ikke leste dem snart måtte jeg gi meg. Ville ikke ta sjansen på å risikere å gå glipp av en god leseropplevelse ved å se filmen. Jeg er egentlig litt sta og får mindre lyst til å lese en bok dersom det blir veldig mye blest rundt den;)

 

Jeg ble ferdig med studier i juni og det er så fantastisk å kunne lese skjønnlitteratur med god samvittighet igjen. Jeg har lest ganske lite som ikke har vært faglitterært siden før jeg ble gravid. Da jeg var på tjukka hadde jeg av en eller annen grunn ikke konsentrasjon til å lese en hel bok, jeg holdt på å bli gal av det. Jeg blir litt smådeppa av å ikke få lest nok, så nå føler jeg endelg at jeg er på vei til å bli et helt menneske igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også slik at jeg ville lese bøkene før jeg ser filmen, har hørt det så ofte fra folk som har lest bøkene etter å ha sett filmen som sier at filmen ødela opplevelsen av boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

leser daglig lokalavisa og surfer på diverse nettaviser.. av bøker er jeg nesten altetende, og har akkurat begynt på tore renbergs "pixley mapogo" som er bok nr 4 i serien om jarle klepp..og som noen skriver over meg her så likte jeg boka Mannen som elsket Yngve mye bedre enn filmen, selvom filmen var god..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...