Gå til innhold

Trenger sårt litt hjelp her....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg er noen dager unna fødsel. Det er ni dager til termin. Min termindato er 24. august og den 30. juli tok jeg barnefar i å ha røyket hasj, Jeg trudde han hadde klart å slutte helt med denne uvanen og var så dum at jeg så på det hele som en èn gangs hendelse. Han gjorde det senest i går og har gjort det ca. annen hver dag siden jeg tok han i det første gangen. Hver eneste gang lyver han til meg og sier at han bare er sliten osv. Men etter å ha sett nærmere på hans mobiltelefonen så det ut til å ligge mer enn jeg trudde bak. Han sender ut meldinger om å få skaffet mer.

 

Hva skal jeg gjøre? han fortsetter å si at han ikke skal gjøre det mer. At sist gang var den SISTE GANGEN. Han har til og med sagt at han tenker jeg og barnet er mye mer verdt enn stoffet. Burde jeg ta mot til meg, forlate han og gi barnet avstand fra dette? eller burde jeg gi han sjangsen til å vise at han klarer dette? Jeg vet virkelig ikke. Jeg elsker selvfølgelig barnefar sinnsykt høyt og det er veldig vanskelig å forestille meg at jeg nå skal stå på egne bein. Alene. Har vært så innstilt på et familie liv. Men har jeg altså valgt feil mann? trenger råd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner det er kjipt nå, men gi han en sjanse etter fødselen. Kanskje det er det som skal til for at det skal gå opp for han at han bør slutte? Hvis han fortsatt ikke slutter kan du kreve at han leverer urintester til deg om du skal vurdere å prøve å ha et forhold til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke sette oss ned her og si "gå fra han" eller "gi han en sjanse", for vi kjenner han ikke.

Ta deg tid til å tenke over det, hvordan er han når han har røyket, er sjansen der for at han vil gjøre det nå som fødselen nermer seg, og når han har barnet under samme tak? Hva med når han er alene med ungen?

Beste er nok å sette seg ned med han, si det som det er; du vet han røyker, og du har sett anntydning til at han har planer om å fortsette. Sett opp krav, han kan jo ikke røyke de dagene som kommer, hva med når du først skal føde, tenker han på at han kan være høy den dagen du virkerlig trenger han der, og hvordan ser han for seg tiden etter fødsel? Skal han røyke med et spedbarn i huset?

Om du mener han skal få lov til å røyke av og til, si klart i fra at dette skjer på helger, hvor han kan være borte til virkningen er totalt ute av kroppen hans, og at han ikke får nerme seg ungen så lenge han er påvirket.

Sett enkel grense, enten får han holde seg til dine ønsker og krav (for her handler det om ungen sin trygghet) eller så ender det med at du går fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa til han når han sluttet tidligere at om han skulle gå tilbake til å røyke igjen så kom jeg ikke til å ville bo sammen med han. Har pakket flere ganger og begynt flytteplaner. Han har jo innrømt det når jeg har fått presset det ut av han. Så krav har vært at om det skal være forhold og barn i samme hus som han så må han være nykter. Han har helt til nå sagt at det skal han, men igjen, så har han altså ikke hatt problemer med å gå rett utfor her å røkt før leggetid. Jeg vil bare ikke at barnet skal være utsatt for rus. Å vokse opp med det eller ha kjennskap til det før det er unngåelig, på en måte.

 

Han har ikke sluttet enda... og fødselen kan jo skje nårtid som helst. Jeg vet virkelig ikke. Tviler på at han vil gjøre det inne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18:32 her.

 

Da ville jeg nok vist at jeg mente alvor med saken, enten pakket og flyttet selv, eller pakket sakene hans og lempet de ut på trappa. Om du viser at nok er nok, så kan det hende det da går opp for han hva han holder på å miste pga hasjet!

Men så kan det hende barnet er det som skal til for at han stumper for godt, mange fedre opplever ikke alvoret i det å få barn, før de holde de i hendene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det frem at bf røyker hasj og at du bor med han og faktisk vet om det så kan dere faktisk miste omsorgen for barnet. Tenk over det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Du har rett. Jeg har fått fikset flere esker på tur hit nå. Eneste problemet er at det er han som eier leiligheta så det er jeg som må flytte ut. Til det vil jeg trenge hjelp selvfølgelig siden jeg er fødeklar. Jævla dumt å måtte ta det nå... men jeg vil bare gi barnet det beste her. Tusen takk for svar. Skulle bare ønske han innså det før barnet kom. At det var mulig å få ordnet opp i dette.... med tanke på at jeg føder når som helst svir det litt ekstra. Skulle ønske han kunne begynt flere månender før så jeg hadde mulighet til å få gjort mer ut av det, uten å ha slikt press på saken. Men men...

 

Jeg vil heller være alenemor enn å plutselig ikke være mor i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Du har rett. Jeg har fått fikset flere esker på tur hit nå. Eneste problemet er at det er han som eier leiligheta så det er jeg som må flytte ut. Til det vil jeg trenge hjelp selvfølgelig siden jeg er fødeklar. Jævla dumt å måtte ta det nå... men jeg vil bare gi barnet det beste her. Tusen takk for svar. Skulle bare ønske han innså det før barnet kom. At det var mulig å få ordnet opp i dette.... med tanke på at jeg føder når som helst svir det litt ekstra. Skulle ønske han kunne begynt flere månender før så jeg hadde mulighet til å få gjort mer ut av det, uten å ha slikt press på saken. Men men...

 

Jeg vil heller være alenemor enn å plutselig ikke være mor i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...