Gå til innhold

Dere som vurderer steinerbarnehage eller skole for deres barn..


Magia

Anbefalte innlegg

Dere burde lese en bok som nylig er gitt ut, som heter "Det de ikke forteller oss - Steinerskolens okkulte grunnlag".

 

Fikk meg på andre tanker hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kan man jo også ta en titt på offentlig skole og samlebåndsmentaliteten der. Hvordan alle skal passe inn i samme A4boks og ikke noe sted å utmerke seg med mindre man er flink i realfag.

Det er positive og negative sider i både steinerskole og offentlig skole. Vi velger steinerbarnehagen, selv om jeg jobber i den offentlige skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfatterne har jo kranglet med skolen... hvor mange foreldre kjenner du ikke som kunne sagt så mangt om den skolen barna deres har gått på? Oppfatter boken som et korstog mot Steinerskolen og ikke som noen konstruktiv kritikk (som en bitter ektefelles bekjennesle).

 

Har gått 12 år på steinerskolen og kan vel si både negative og positive ting om det. Skolen kan være det beste for noen og passer ikke for andre. Jeg hadde en fin barndom mye takket være min skole.

 

Kun en person fra min klasse på 28 er i dag antroposofisk opptatt (og begge hennes foreldre er steinerlærere så det har de vel klart uten skolens hjelp), så jeg tror indoktrineringen av det okkulte i tilfelle slår helt feil ut :-)

 

Synes det er flott å sette seg inn i en skoles pedagogikk før man sender barna sine dit, i tillegg til å snakke med folk som allerede har barn der etc uansett om det er steiner, montesorri eller en offentlig skole (eller barnehage). Men korstogsbøker har jeg ikke noe til overs for, like lite som fanatikere FOR steinerpedagogikk eller nandre fanatikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...