Gå til innhold

Skikkelig skuffa, eller har jeg ikke noen grunn til det??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I morgen har sfo her vi bor stengt, jeg hadde en avtale med mammaen til en at jeg skulle være hjemme med dem og da kunne gutten hennes være hos oss slik at de slapp og ta fri fra jobb når jeg likevel har fridagen min i morgen!

 

Nå var gutten innom oss i dag og kunne fortelle at bestemoren hans kommer for og passe han!! Hva skal dette bety? Moren kunne vel fortalt at hun hadde forandret planene sine?

Jeg tror neppe jeg vil påta meg og si at gutten kan være hos oss flere ganger når hun ikke engang sier ifra, men sender gutten til oss for og fortelle det!

 

Føles som jeg ikke har tillit hos denne moren!

Men som sagt tror nok gutten hennes også vil kjede seg, jeg har planlagt en super dag med gutta der vi skal på tur og ut i båt!

Så får denne gutten sitte hjemme og underholde bestemora si på 79 år!!

 

Hehe tipper det blir populært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehh, du virker litt snål og fornæmet her. Du fikk jo beskjed og gutten kommer sikkert til å ha det fint hos bestemor. Uansett: Det er ikke din sak. Du fikk beskjed og du skal ikke passe gutten likevel.

 

ps. Skedefro er ingenm pen egenskap å være i besittelse av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg er litt fornærmet, det er ikke til og stikke under en stol!

 

Ikke første gang denne moren finner på noe like før avtalen skal tre i kraft:(

 

I fjor så skulle jeg komme og passe sønnen hennes mens hun var på en fest noen timer, og siden hun ikke likte at gutten sov borte så sa jeg meg villig til og komme og se til han! Men da jeg kom opp til henne hadde hun bedt noen andre om og passe gutten!

Er det rart man faktisk blir irritert? Hun kunne vel ha sagt ifra da som nå eller er det urimelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og der kom den klassiske "vi-legger-på-historien-når-andre-ikke-er-enige"-innlegget

 

Om de er så håpløse så har vel lært nå og så sier du nei neste gang. Jezzes! Det er da ikke verdens undergang om du ikke får være barnepass for denne gutten.

 

Og du fikk beskjed! Gutten da ifra til deg at han skulle til bestemor. Var det vanskelig for deg å oppfatte beskjeden? Eller er du så pirkete at mor må si fra. Vel, da får du ringe henne å gi beskjed om dette. Hun er kanskje ikke klar over at du har en slik regel

 

Barnehagen.com, altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du blir skuffa og irritert, jeg!

Veldig slitsomt med folk som er så uberegnelige. Og dem er det dessverre mange av. Jeg syns moren kunne fortalt deg dette på en ordentlig måte, også gitt deg en grunn. Det hadde jeg gjort om jeg var henne.

Jeg tror kanskje at jeg ville ringt til denne moren. Si at gutten snakket noe om at bestemoren skal passe ham i morgen, og du ville bare forsikre deg om at dette stemmer.

Pass på å ikke komme med noen snurte kommentarer. Ikke gi uttrykk for at du er irritert.

På den måten presiserer du at dette faktisk var en avtale og at du ønsker ordentlig beskjed når det skjer endringer i programmet.

 

Hold deg for god til å "ta igjen" på noen måte.

Du er deg, og takk og lov for at noen foreldre holder avtaler og ser verdien i det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...