Gå til innhold

Vondt i skrittet og hoftene, samt nedover lårene på innsiden. Er det bekkenløsning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjennes ut som hofta mi skal poppe ut av ledd any minute now. Og får skikkelig kramper i venstre hofte. Og det gjør vondt å tørke seg i skrittet. Kan jo være sopp, men er jo ikke sånn vondt heller. Stikker og svir på en måte.

 

Er dette bekkenløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få legen til å henvise deg til terapaut, helst en med ekspertise innen for bekkenet :)

Blir en del øvelser, og i starten kommer det nok til å gjøre enda vondere enn nå, men når det starter å hjelpe, så er det ubeskriverlig mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :D Frem til jeg får legetime (har kontrolltime til fredag, og vil vente til da) Er det noe forhandsregler? Skal man være i aktivitet hele dagen, eller er det fy fy. Merker at det er verst på kvelden, men trodde kanskje at det var bra? At man trente opp musklene liksom? Noe spesiell måte jeg kan sove på, for å slippe å våkne av smerter hver time? Kan jeg ta smertestillende? Paracet ol? Funker det? Takk for svar. Skal innrømme at jeg har kimset av dette med bekkenløsning før jeg selv har smakt på smerten. Trodde ikke det var så ille :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk gjerne bekkopp.no

Og bestill time hos fysioterapeut med en gang, det tar ofte lang tid å få en time dit! Du kan også prøve manuellterapeut, osteopat eller kiropraktor, mange muligheter.

 

Prøv å sove på siden med pute/ammepute mellom bena.

Ligg på et silkelaken slik at det blir lettere å snu seg om natta.

Paracet tar mest sannsynlig ikke smerten bort, så best å holde seg unna det, særlig siden du er gravid.

Stillesitting er ikke bra, om du klarer det er lett aktivitet bra, men er det for jævlig så klarer man ikke røre seg uansett. Da kan bassengtrening være godt, og ellers pilates, yoga og core-trening. Slyngetrening hos fysioterapeut en gang i uka reddet meg gjennom mange måneder, slik at jeg klarte å holde meg i jobb, men nå i ettertid tenker jeg at jeg burde vært sykemeldt, og spart kroppen og kreftene, for man er jammen ikke ferdig med strevet når ungen kommer. ;)

 

Ellers masse nyttige tips under bekkenløsnings-tråden her inne!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...