Gå til innhold

STERKE smerter i korsryggen, noen som kan svare meg?


Gjest poäng *fødeklar* :o)

Anbefalte innlegg

Gjest poäng *fødeklar* :o)

Den siste uka så har jeg hatt noen ekstreme tak i kjorsryggen, det kommer sammen med kynnerne og gir seg når kynneren er over. Eller, kanskje smertene gir meg kynnere, jeg vet ikke.

 

Smertene blir bare sterkere og sterkere i ryggen for hver gang. Er det ryggen min som gir etter for den økte vekta jeg bærer på? Kan det være at babyen ligger og presser på noe som går bak i ryggen?

Eller er det noe modningsgreier på gang?

 

Dette skjer som oftest når jeg sitter, men det skjer også når jeg står, går eller ligger. Men som regel sittende.

Den beste måten å forklare smertene på er som om noen tar tak i ryggraden min i korsryggen og denger den med et balltre av stål, før det gir seg. Smertene varer sånn ca 30-40 sek og kommer ikke regelmessig.

 

Jeg har ikke opplevd sånne smerter i ryggen før, og jeg er tredjegangs. Men er det noen som vet? Jeg skal til lege i morgen, så jeg skal selvsagt høre med ham også, men han er mann og har aldri født barn så jeg vil ha deres erfaringer også! :)

 

Har to uker til termin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest poäng *fødeklar* :o)

Hadde det bare vært så vel...:-) Men som sagt, det er ikke regelmessig, kommer riktignok flere ganger for dagen, men det har vart i en ukes tid.

 

Jeg googlet smerter i korsryggen + gravid, men da fikk jeg bare treff som handlet om bekkenløsning. Men tror ikke jeg har det? Veldig rar bekkenløsning, i allefall :-)

 

Uansett, takk for svar. Hadde vært fint å føde nå, men det var ikke sånn da jeg fødte mine to andre barn. Da fikk jeg regelmessige rier i magen, og ikke noe tull i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...