Gå til innhold

"har mamma fløte i puppene?"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 4 mnd som er 7, 5 kilo og 64 cm..hun er baby-lubben om dere skjønner, ikke FEIT!

Jeg vet ikke om det er jeg som har for mye hormoner, men jeg får daglig høre ting som "åj hun var rund og go gitt", "har mamma fløte i puppene?)(sårt fordi jeg ikke ammer, men det forteller jeg ikke fremmede da), "hun ser ut til ha vært på alle bordsettingene"

altså...jeg tar meg nær av det..

 

Men får selvsagt også høre hvor nydelig hu er og hvor mye hår a har(helt innsykt med hår, de på fødestua sa at de aldri har sett så mye hår på en baby, ser nesten litt utenlandsk ut:Phehe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nok litt nærtagen. Folk sier ikke dette for å være slemme, mest for å bare få fram hvor stor babyen din er. Og har du en stor baby, er det vel ikke noe å ta seg nær av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare le av det og være glad for at babyen din vokser, legger på seg og er frisk:) Folk sier ikke slikt for å være slemme, men for å si at du har en stor og fin baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, min hadde stortsett akkurat samme størrelse på fire mnd kontrollen. Får også kommentarer om at han er rund og god. Må si jeg tolker det som positivt. Bare flott at babyer har litt ekstra å gå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 4 mnd, på 3 mndkontroll var han 7,8 kilo og 65cm. Jeg ammer han og bruker ingenting annet enn pupp. Får alltid kommentarer om at han kommer til å bli overvektig når han blir eldre.

 

Kjønner ikke hva folk mener med det, jeg kan jo ikke slutte å gi han mat.

 

Men dette sårer meg ikke får jeg vil gjerne at han skal være kraftig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min var på 4 mnd kontrollen 8.4 kg og 62 lang.

 

Han er god og valkete og jeg får akkurat de samme kommentarene som dag. Dette tar jeg derimot som et kompliment og smiler av det.

Men ei dame klarte å si det på en fin måte: "Å så sunn han ser ut", det likte jeg. For så små barn har god av å ha litt ekstra og disse frasene er det sjeldent noe vondt bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...