Gå til innhold

Noen her som er sammen med en bonde


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske nytt kjæreste forhold med en som har odel på gård. Vi har det flott sammen og han er fantastisk på alle måter.

Men jeg er tidligere skillt og har to barn med min ex. Og jeg må jo tenke på mine barns framtid.

 

Der han bor/gården ligger er det et vanskelig arbeidsmarked sånn uten gårdsdrift.

Dette betyr at om jeg i framtiden skulle flytte sammen med han så blir det til at vi begge jobber på gården. (nok jobb og jeg har drevet gårdsarbeid før og vet hva jeg går ti der da.)

Men hvordan skal jeg sikkre barna mine og meg selv økonomisk.

Blir jo at jeg flytter inn på hans gård. får vi barn sammen vil jo dette barnet arve gården da han ikke har andre barn. Men jeg må jo også sikkre meg selv ved eventuellt brudd og barna mine fra før (som ikke har en pappa de kommer til å arve noe fra )

 

Andre som har vært gjennom noe lignende, hvordan har dere løst det.

 

Virker jo så kynisk å sitte å tenke på det når forholdet er relativt nytt men jeg har vært gjennom et brudd før og har jo lært at slike ting må man tenke på.

Føler liksom at om ikke vi klarer å komme fram til noe som sikrer meg og barna om det skulle gå galt så kan jeg heller ikke fortsette forholdet. Vil ikke være i et forhold med noen jeg rett og slett ikke kan flytte sammen med og løpe linen helt ut. Og ei heller i et forhold hvor jeg og mine barn kan risikere å ende på bar bakke ved et brudd.

 

Dette ble rotete, jeg har ikke snakket med han ennå om dette jeg håper at noen kan gi meg inblikk i hva de har gjort for å vite hvor jeg skal starte fra på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...