Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 går på do alene,kler seg alene,henger på plass yttertøy ol. Er dette virkelig vanlig? Leste bloggen det linkes til på siden,og dette anbefales at man øver på før skolestart http://snakk.klikk.no/flere_tema1/foreldre/b/line_fredheim_storvik/archive/2010/08/10/skolestart-tips-og-utstyr.aspx Alt som står her har da barna lært i barnehagen.Dette gjelder vel barn som har hengt i skjørtene på mor til skolestart?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Jeg har flere barn, en begynner i 1.klasse til uka og ingen av disse tingene er noe problem. Selvfølgelig kan han bli ivrig og kan sikkert glemme seg og snakke uten å ha rekt opp hånden på skolen, men det regner jeg da med at de klarer håndtere greit der De tingene som ramses opp der er ting som passer bedre til lillesøster som er 3,5 år synes jeg. Med henne har vi sånne samtaler om farger, tall osv, pluss at hun er ivrig på å klare kle seg selv. 6-åringen ligger maaaange hakk foran den ramsen der, kan den være skrevet for utenlandske barn som begynner på skolen når de er 4 år? Jeg gruer meg ikke til skolestart ihvertfall, 6-åringen min er overmoden nå og gleder seg sånn til å begynne. Er 100% overbevist om at han kommer til å storkose seg fra første dag og fryde seg over alt det nye..
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 Akkurat dette med å gå på do alene er vel noe de fleste kan når de er/nærmer seg 6? Når det er sagt: Jeg er så spent på skolestart! Jeg kommer ikke til å sove et øyeblikk natta før første skoledag! Tenk at barnet mitt begynner på skolen, allered!
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Jeg kjenner flere som jobber i skolen. Og det der med dobesøk er det ikke alle som kan. Da blir leksene og øve seg på å tørke selv. Er nesten skammelig at foreldre tørker en 5-åring i baken. Dette bør barna klare selv.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Jeg har en syv-åring som knappt kan dette. Hun har mild autisme, men det visste vi ikke da hun var feks 5 år. Og mange vet ikke det før brna er oppi tenårene. Så det kan faktisk finnes mange grunner ti at barn henger etter, ikke bare foreldre som ikke lærer barna ting. Dessuten er det jo mange som bare ganske enkelt er sene og umodne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå