Gå til innhold

Barn som er tørre og så begynner å tisse seg ut igjen?


meg & to små vampyrer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener jeg leste ett innlegg av deg her om dagen om temaet. Kjente meg veldig igjen, det samme skjedde her i fjor etter barnehagestart. Han hadde vært tørr lenge, men tisset på seg daglig i en periode (ca 1 mnd) så gikk det over. Skjedde det samme i år etter å ha vært tørr på natten en stund, så tisset han plutselig på seg hver natt, men det gikk over etter 14 dager. Har en teori om at det ikke er så mye som skal til bestandig. For min gutt var det muligens ny, ukjent betjening og nyrestaurert barnehage som gjorde utslaget,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i møblene hjemme også? Blir så fortvila. Vi kan jo ikke legge tisselaken over alle møblene våre... og vi orker ikke å ha et nedtisset hjem, det er så ekkelt at jeg grøsser bare med tanken...

 

Ja, det er slemt å synes barnas tiss er ekkelt, men når det er der det ikke skal være, i sofaer som ikke kan ta av trekk på, i senga vår osv så blir jeg litt frustrert og har lyst å forhindre at det skjer igjen...

 

Gjorde dere noe spesielt så han skulle huske å gå på do igjen?

 

Vi gjeninnfører klistremerker fra i dag. Hver gang han tisser på do... det har motivert før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tisset seg ikke helt ut, men hadde tilstadighet uhell og liksom glemte å gå på do. Vi gjorde ikke noe spesielt med gjorde han oppmerksom på at han måtte huske og "beordret" han på do når det hadde gått en stund. Forsøk å ikke gjøre noe nummer av det, lat som ingenting når uhell skjer. Kanskje klistremerker hjelper. lykke til, jeg tipper det går seg til snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi prøver. Men vi må jo skrubbe og vaske møbler hele dagen da, så det er vel tydelig at vi blir lei oss.

 

Nå har han sagt fra en gang i dag etter uhellet da. Det er bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følge på do hver time.... er et herk for både store og små, de små blir lei, og begynner å si i fra er så vidt jeg har skjønt erfaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi følger oftere. Men det får jo litt motsatt effekt her, han vil ikke mer når det blir så mye mas... Vi fulgte ikke oftere før han begynte å tisse på seg igjen.

 

Vi får bare være ekstra påpasselige en stund + sende med enorme mengder skift i bhg. Kom frem på fredag at de bare minnet ham på det med do, aldri fulgte ham. Og det forklarer jo uhellene i bhg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...