Gå til innhold

noen som har gitt probiotika til baby?


"spire nr 2 i magen"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slik jeg har skjønt det skal egentlig ikke barn under 3 år ha slike produkter? Men skal innrømme at 2 åringen får et glass med biola en gang i blant... Kanskje andre vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på boksen at man IKKE skal gi det til babyer, så jeg ville rådført meg med lege først hvis du virkelig vil gi barnet probiotika.

 

Selv hadde jeg heller gitt biola tror jeg (barnet er gammelt nok nå til biola i små mengder) , eller så finnes det oppskrifter på "yogurt" av kokosmelk laget med probiotika hvis barnet ikke tåler melkeprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tror jeg ringer legen å spørr. leste noe på nettet om en til barn fra 0 til 1 år:) men skal no ringe legen i morgen å spørre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkelig? Det hadde vært genialt med noe beregnet på småttiser. Hvis du husker på det, kunne du sendt meg en pm om det?

 

Vi en liten gutt som sliter mye med magen og om det finnes noe mer barnevennlig probiotika er det kjekt. Legen vår har bare nevnt biola hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har probiotika-pulver til barn under 1 år på helsekosten. Vi brukte det til Bo da han hadde kolikk. Vet ikke om jeg merket noen effekt akkurat, men det er jo bare positivt å gi det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga det til lillemor fra hun var ca 3 mnd. Får kjøpt til babyer på helsekosten,..,. Det så ut til å ha positiv virkning på magen hennes iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga probiotika til Knerten da han var 7 mnd sammen med en antibiotikakur. Den heter BioCare INT B1 og er beregnet for barn under 1 år. Det er bare å gå på helsekost og spørre så vet de hvem som passer.

 

Om det virker kommer jo an på hva som plager barnet. Vi begynte med probiotika samme dag som antibiotikaen og han fikk ingen mageplager ifbm kuren. Men om dette skyldes probiotikaen kan jeg selvsagt ikke vite! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...