Gå til innhold

Hvordan legge på seg og samtidig være sunn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg la på meg en del i svangerskapet, men nå, ett åt etter har jeg mistet litt for mye. Skulle gjerne vært 5 kg tyngre, men ønsker ikke å slutte å trene.

Nå skal det sies at jeg ikke trener så mye. Jeg går tur med hunden min hver dag, et par ganger i uka jogger vi i stedet. Kansje annenhver uke går vi en skikkelig lang fjelltur. Jeg går hele dagen i jobben min, og løfter også mye.

Jeg spiser helt normalt. Frokost; brødmat + frukt og melk

Lunsj; samme som frokost, noen ganger varm mat som pasta, pølser e.l.

Middag; helt vanlig norsk variert middagskost med vanlige porsjoner.

Kansje frukt, yoghurt eller noe annet til mellommåltider. Spiser kaker og søtsaker 1-2 ganger i uka.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spise mer:-)

Og så trenger du ikke å bruke lett produkter,du kan jo bruke samme mengden med "rene" produkter.

 

Om du googler vektklubb,så finner du nok vektklubb for bodybuildere/fitness folk osv.Bruk denne så ser du fort om du spiser nok og hva du evnt bør spise mer av.

Det følger som oftest med ett forum du kan benytte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise mer:-)

Og så trenger du ikke å bruke lett produkter,du kan jo bruke samme mengden med "rene" produkter.

 

Om du googler vektklubb,så finner du nok vektklubb for bodybuildere/fitness folk osv.Bruk denne så ser du fort om du spiser nok og hva du evnt bør spise mer av.

Det følger som oftest med ett forum du kan benytte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kveldsmat?

 

På apoteket får du kjøpt pulver og ferdige drikker som skal hjelpe på for å gå opp i vekt.

 

 

Du skriver heller ikke hvilken mengde med mat du spiser så du kan kanskje spise jevnt over litt mer.

 

Og ca. 30 min før du skal legge deg kan du spise nøttre og mørk sjokolade ( en bit 70%). Hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha f.eks nøtter i youghurten, spis avocado og bananer. Inneholder litt mer kcal og sunt fett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i perioder vært ganske undevektig uten at det har vært noe "galt" med meg. Jeg ba legen om råd og hun sa at det å trene, særlig styke, er bra. Det er fordi at man ofte får større appetitt når man er fysisk aktiv og også fordi man får muskler som jo er nettopp det man vil ha: Mer kjøtt på beina.

 

Så utenom å spise nok sunn mat i løpet av dagen (nøtter, sardiner, advokado ... det er eksempler på sunn og kaloririk mat) så mente hun at en kopp gammeldags kakao av kokesjokolade hver kveld før jeg la meg kunne være lurt en liten stund for å få opp vekta. Men jeg var et skikkelig beinrangel da, det er ikke sikkert at det er tilrådelig for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...