Gå til innhold

Er det virkelig vanlig at mannen går ut rett før termin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De fleste jeg kjenner setter en grense de siste 14 dagene, om det er noe spesielt som skjer nærmere termin holder mennene seg til en øl eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde også 14 dager i forhold til alkohol, men han måtte på rally en uke før da. Men da er han jo kjørbar slik at han hadde kommet seg på sykehuset om det skulle skje noe. Ikke lett det der, livet skal jo ikke stoppe helt opp heller fordi om man venter en liten en,hihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Livet skal ikke stoppe helt opp fordi om man venter en liten en"

Livet stopper da ikke opp om mannen ikke får drukket seg drita i en periode..?

Er helt sjokkert over alle de egoistiske taperne som krangler om drikking når kona er fødeklar, har vært mange innlegg om dette tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer valgte selv å ikke drikke den siste månden jeg gikk gravid. Han ville ikke ta sjansen på at noe kunne skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det var nødvendig å holde samboer innendørs fordi jeg skulle føde (i lengste fall kan det jo være snakk om en måned) men fikk ikke drikke når det nærmet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er så vanlig å dra på fylla med en fødeklar kone. Men man trenger jo ikke bare sitte hjemme heller.

 

Men dette gjelder jo den fødeklare kvinnen også. Noen farter rundt, mens andre helst vil holde seg i ro.

 

I et sunt forhold vil vel begge parter ha hovedfokus på den forestående fødselen, og mannen vil vel forsøke å oppføre seg på en måte som gjør kona trygg og fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var ute flere ganger like før jeg skulle føde. Jul, bursdag og mange venner som var hjemme for julen så de ville ha han med på fest. Han spurte alltid meg om hva jeg mente om saken, og jeg var nok den som sa han skulle dra før han rakk å fullføre settningen. Kriteriet var at han ikke drakk seg full, for skulle jeg føde så orket jeg ikke en full mann på fødestuen. Så han drakk seg brisen, men ikke mer enn det.

 

Jeg hadde andre som kunne kjøre meg om jeg skulle føde. Han jobbet også langt unna, så større sannsynlighet for at jeg begynte å føde når han var på jobb, noe jeg også gjorde. Så mamma ble med på sykehuset og var der til han kom to timer etter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboeren min drakk 3 1/2 uke før terminen, men begrenset inntaket (var i bryllup). men etter det sa han selv at nå er ikke mer alkohol, må jo holde seg kjørbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 08.08, om du leste innlegget mitt som du svarte på skrev jeg at livet skal jo ikke stoppe helt opp fordi om man venter barn. Sa ikke at dette var i forhold til alkohol. Men som sagt så sier jeg jo ikke til mannen: Nei, du kan ikke dra på jobbseminar, rally ol fordi om jeg er gravid. Det var det jeg mente. Alkohol er jo en helt annen ting, der skrev jeg at vi sammen bestemte at han ikke skulle drikke 2 uker før termin. For jeg føler det faktisk slik at flere forhold "stopper" opp rett før fødsel. Har flere venninnner som ble helt hysteriske bare mannen reiste en time hjemmefra. Og det mener jeg ikke blir helt riktig om du skjønner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min skal på konsert tre dager før termin og jeg har sagt at det er greit om han tar seg noen øl. Dritings drikker han seg ikke uansett.

OG, jeg har en baktanke med det, nemlig Murphy's lov. Det passer jo helt innforjævlig teit å føde når han er på konsert, ikke sant? Regner med at dermed vil fødselen starte den kvelden, ikke bare drikker han øl, han er også på konsert. Alt man gjør for å ikke gå over tiden, hehe...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min dro på guttetur rett før min termin. Hva gjorde jeg? Jeg fødte! Fikk jeg tak i ham på telefon? Nei. 2 timer før ungen var ute var han dog hjemme. Jeg kommer ALDRI til å tilgi ham for det.

 

Livet skal jo ikke stopp opp selv om man venter barn, men dette var en uhyre uhyggelig opplevelse. Den bidro til å gjøre tida etter fødselen ekstra hard, for hvor verdsatt føler du deg når partneren din - til tross for protester - drar på guttetur like før termin (og SÅVIDT rekker hjem igjen til fødselen. Var bare flax som gjorde at han kom hjem i tide.)? - Bland den følelsen med hormoner, såre brystvorter, melkespreng, osv. Slettes ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger heldigvis ikke sette slike grenser for mannen min, han er voksen nok til å skjønne helt av seg selv at grøftefyll og forestående fødsel er en dårlig kombinasjon.

Han hadde jo faktisk lyst til å få med seg fødselen til barnet sitt han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er selvfølgelig ikke vanlig!

 

De fleste av oss får barn med voksne menn som tar ansvar og faktisk ønsker være med på fødselen og ikke misnt være til støtte og hjelp på slutten av svangerskapet. Vi trenger ikke sette begrensninger og regler for mennen våre, de tar ansvar helt på egenhånd. Vi trenger selvfølgelig ikke skrive lange klageinnlegg her på nettet heller, derfor hører du ikke om våre menn.

 

Men så er det de som velger å få barn med noen forvokste bortskjemte drittunger, de må få ut frustrasjon og klage her inne. Så de mennen kan du lese om her. Velger å tro at disse uansvarlige mennene er i mindretall der ute.

 

Mener selvfølgelig ikke at de flesste menn er noen dotter av noen tøfler som bare lusker i skjøretekanten til samboeren sin, det går faktisk ann å både ha et sosialt liv, møte venner, trene og finne på ting utenfor husets vegger uten å drikke seg dritings. Vil tro de fleste menn er som min, med sunne interesser, et sosialt passelig aktivt liv, selvstendig men likevel lydhør for mine behov og ønsker. Da er det virkelig ikke noe problem, han er ute på egenhånd, men både ringer hjem og kommer edru hjem til meg før det blir svarte natta. Jeg føler meg trygg og ivaretatt samtidig som han lever det livet han ønsker å leve utenfor hjemmet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...