Gå til innhold

Noen som vet, ang. egenmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest ett sted at det må gå 16 dager mellom egenmeldinger.

Men hvordan er det dersom man bruker en egenmelding, jobber to dager, har 3 uker ferie, en sykbarndag, en dag på jobb, en sykbarn dag, helg og så blir man syk selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er forskjellige egenmeldinger skal vel ikke dette ha noe å si? Ikke hos oss ihvertfall :)

Skrevet

16 dager gjelder arbeidsgivers betalingsperiode og har ikke noe med egenmelding å gjøre.

Skrevet

Hos oss må det gå to uker mellom to egenmeldinger, blir du syk på nytt før det har gått to uker må du ha sykemelding.

Det må også gå to uker mellom to sykt-barn dager, blir barnet sykt igjen krever de dokumentasjon fra lege på at barnet er sykt.

Det trenger ikke gå to uker mellom egenmeldig på egen sykemelding og egenmeldig på barn sykdom.

Sånn er reglene, men de praktiseres ikke så strengt. Om en av ungene blir langvarig syk med f.eks vannkopper, godtar både min og mannens arbeidsgiver at vi jobber annenhver dag. Det lønner seg jo for dem å være litt runde i kantene, da yter vi litt ekstra for at alt skal gå så smertefritt som mulig også.

Skrevet

Takker for svar.

Jr. var syk forige uke. Men hadde ferie mandag og tirsdag. Onsdag og fredag var hjemme og mannen på torsdag. Jeg er ikke helt i form og det er heller ikke jr. Han har nå diare pga. antibiotikakur han går på.

Tenker jeg bruker syk barn dag på mandag og på tirsdag. Resten av uka kan mannen ta han. Regner med denne diaren går over når han er ferdig med antibiotikaen til helgen. Håper jeg er i bedre form innen onsdag selv.

Maven som har slått seg vrang her. Vet jo at det kommer av alt det jobbtøyset som skjer nå. Jeg må ha ny jobb innen 2 uker for å slippe opp mot 3 timer i bil resten av oppsigelsestiden jeg har på jobben (2 mnd. igjen). I tillegg har nakken "knytt" seg så jeg har konstant hodepine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...