Gå til innhold

Ritalin


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som bruker dette. Hvordan synes dere det fungerer? Har dere fått en bedre hverdag?

 

Jeg er nettopp blitt testet for ADD og har 65% sannsynlighet for diagnosen, samt noe utslag på ADHD. Skal videre til nevropsykolog for videre tester. Psykiateren mente at jeg kunne ha nytte av å teste ut ritalin.

 

Kan svært lite om dette og tar imot alle erfaringer dere sitter på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ADD å kombinerte ritalin og concerta. Det fungerte veldig godt for meg, å jeg fikk ett helt annet liv. jeg ble for første gang stabil i følelseslivet, å rullgardina gikk ikke ned for hver minste lille ting. Gikk på dem i 3 år, å nå har jeg sluttet, å det fungerer supert. Hadde ikke klart å komme meg slik på beina som jeg er nå uten medisinene. Nå er jeg sterk i meg selv uten medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Så flott at du har biltt så bra :-)

 

Hvordan kombinerte du disse medisinene i praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig godt. Tok det aldri som ett nederlag å begynne med medisiner sammens med terapi, men skal ikke legge skjul på at det gjør godt innvendig når jeg nå har erfart at jeg klarer meg godt uten også. Jeg har blitt mye sterkere psykisk.

 

Jeg tok Concerta på morgenen, så tok jeg Ritalin i 18:00 tiden på kvelden. (Dette fordi Concerta bare varer i 12 timer, så var for at jeg hele tiden skulle ha virkning, å ikke få en neddal)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du ikke tok det som et nederlag. Jeg ble trist og følte meg svært liten da jeg fikk resultatet, men merker at det gjør godt å lese om din erfaring.

 

Psykiateren nevnte også at Concerta var en veldig god medsin. Fikk du søvnproblemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre! Alt er en tilvenningssak!

Nå hadde jeg gått så lenge å følt at noe var galt med meg, å levd ganske ulykkelig, uten å vite hva det var, så det var også en stor lettelse å få vite HVA det var som gjorde at livet mitt hadde vært som det hadde vært, å hvorfor jeg var som jeg var.

 

Jeg fikk ikke noe serlig med søvnproblemer, men jeg fikk nedsatt matlyst. Så jeg gikk en del ned i vekt. Så er lurt å skrive opp hva man spiser osv. før man begynner, slik at man kan prøve å opprettholde den matvanen. For det er ikke medisinen i seg selv som gjør en slankere, men den kan redusere matlysten ganske mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slik det har vært med meg og. Har visst at noe er galt uten at jeg har visst hvorfor. Har bare prøvd å ta meg sammen..

 

Hovedproblemet mitt er at jeg faller ut i samtaler, har problemer med å lese og gjengi en tekst, samt at jeg glemmer hvor jeg legger ting.

 

Godt å høre at du ikke har søvnproblemer. Det er min værste skrekk. For meg betyr det nedsatt livskvalitet. Skal absolutt være obs på matinnaket og notere hva jeg spiser i dag.

 

Takk for dine tilbakemeldinger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...