Gå til innhold

Hjelp, vær så snill...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, barnefaren har ett problem, og jeg er bekymret.. Han ble innlagt i fjor sommer med magesmerter, og fikk blindtarmen fjernet.. Det visste seg at den ikke var betent. Så får han infeksjon i såret, og i flere mnd etter på går han med konsant diarè. Han gikk til legen, fikk penicilin, men ble ikke bedre. Han fikk beskjed om at sykehuset skulle kontakte han igjen, noe de ikke har gjort. Nå de siste mnd han han begynt å spy blod og har hatt svart/blodig avføring. Han er slapp, har mye halsbrann, og er relativt i dårlig form. Derfor dro han til legen fredag og fikk beskjed om at dette var ikke noe farlig, men hvis han ble verre, skulle han kontakte legevakt. Han gjorde det i dag, men der fikk han bare beskjed om det sikkert bare var ett virus. Og at han måtte ringe legen han snakket med på sykehuset.

Hva kan jeg gjøre nå? Hva om det er noe alvorlig galt? Det tok han lang tid, og mye mot for å komme seg til legen, og når de nekter å hjelpe han, så er det ikke så lett for meg og overtale han til å gå til legen igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke du ringe legen hans, og legen på sykehuset. Hørtes da virkelig ikke bra ut.

Sorry, men legevakten er ikke alltid like flinke. Veldig mange har bare noe virusgreier når de kommer derfra.

Stå på ring, avtal time for han.

Skrevet

Er jo ikke normalt å spy og drite blod. Ring legen og krev å bli lagt inn på sykehus.

Skrevet

Han tenker sikkert det verste og er redd for å få en endelig dom... Fortell ham at dette kan være så enkelt som allergi mot gluten eller melkeprotein og at han MÅ testes for å bli bedre...

Skrevet

Han spyr blod og blir ikke tatt alvorlig? Dra til en privatklinikk. Umiddelbart. Det her går jo ikke an!!!!

Skrevet

Dette tror jeg ikke på. Alle leger og sykehus tar det VELDIG alvorlig når man har blod i avføringen!

Skrevet

Det stemmer ikke. Jeg ble også sendt hjem med beskjed om å "se det an" når jeg hadde blod i avføringen og ikke hadde hemoroider eller noe annet som kunne forklare det lett...

Skrevet

Hvor bor dere? Har dere mulighet til å oppsøke et privat legesenter eller liknende?? det koster mer en i det offentlige, men de tar ofte flere tester om de mistenker noe!

er jo ikke normalt at dette vedvarer over så lang tid! Er det et virus skal det jo gi seg etter en stund, er det en infeksjon så burde jo antibiotike ta knekken på det (kanskje feil AB??).

Behøver ikke være noe alvorlig, dyspepsi kan gi slike plager.

Kan være magesår eller kreft.. eller en drøss andre mage/tarm sykdommer. har han blitt utredet, tatt koloskopi??

Skrevet

Nei, de bare dro ut en hel haug av dritt fra oprasjonssåret hans.. men dette har jo vart fra siden før oprasjonen. Ja, jeg vet det er ett privatlegesenter i byen her, men tingen er at vi har gjort det slutt, vi bor ikke sammen lenger, og jeg føler jeg på en måte maser på han.. men når han er så syk at han ikke kan ha ungen sin, da er det ikke bra...

Skulle ønske det var noe tess i de legene her i byen altså.......

Ang antibiotikaen, så er det Dalacin, noe som vil ta knekken på eventuelle infeksjoner uansett hva det er...

Tingen er at jeg er bekymra... Og redd.. Jeg vil ikke at ungen min skal vokse opp uten en far.....

Skrevet

Blodig spy og diare er alvorlig om det ikke blir undersøkt.. Viktig å finne ut av det snarest.

Skrevet

Neivel? hvis du ikke tror på det, så får du ringe opp til legevakten hvor hen du er og spørre om det er farlig da vetdu.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...